Werken met de leermiddelen Evenementenorganisatie

Voor de opleiding Medewerker Evenementenorganisatie hebben we een flexibel en modulair opgebouwd leermiddelenportfolio ontwikkeld. Belangrijke bouwstenen uit het leermiddelenportfolio zijn de taak- en de beroepsmodules. Hiermee wordt het mogelijk om een unieke leerweg of lesprogramma samen te stellen op basis van de eigen onderwijsvisie. Het leermiddelenportfolio sluit aan bij alle soorten onderwijsconcepten; zowel bij blended, breed, gepersonaliseerd als hybride onderwijs.

Over de training

Deze onderwerpen staan centraal in de training.

1. Uitleg en onderbouwing van de uitgangspunten van ons leermiddelenportfolio
  2. Waar bestaat ons aanbod uit en hoe gebruik je deze leermiddelen (in samenhang en/of apart)?
  3. Hoe zijn de beschikbare modules uit ons portfolio in te zetten bij de diverse onderwijsconcepten, zoals hybride opleiden, flexibel (gepersonaliseerd) onderwijs en breed/smal opleiden?
  4. Het inplannen van het aanbod aan modules
  5. Didactische tips voor de docent
  6. Ondersteuning vanuit de bronnenbank en de voortgangsmonitor (nieuw!)

Tijdens de training heb je uiteraard gelegenheid om met collega’s ervaringen uit te wisselen.

Vorm van de training
Deze training is interactief en praktijkgericht. De informatieblokken worden afgewisseld met praktijkopdrachten en oefeningen. Indien mogelijk gebruiken we bij een inhousetraining eigen roc-materiaal. De training vindt plaats op ons kantoor in Amersfoort en staat open voor alle scholen met een licentie voor dit opleidingsgebied.

Trainer
Deze training wordt verzorgd door Nicol van Son. Nicol heeft als docent bij het ROC Mondriaan en MBO Amersfoort veel praktische ervaring met leermiddelen en de doelgroep studenten opgedaan.

Stichting Praktijkleren
Disketteweg 11
3821 AR Amersfoort

Contact

Inhoudelijke vragen over deze training: Irene Weide, relatiemanager MEO, i.weide@stichtingpraktijkleren.nl.

Informatie over maatwerk, trainingen die niet in het overzicht staan of andere dienstverlening m.b.t. Training & Advies: Jeany Aerdts, Producteigenaar Diensten, 06-53 76 79 04 of j.aerdts@stichtingpraktijkleren.nl.

Organisatie van trainingen/bijeenkomsten/webinars: trainingen@stichtingpraktijkleren.nl, tel. 085 07 38 400. Dit geldt ook wanneer je een training als een inhousetraining (op jouw roc) of regiotraining (in jouw regio) wilt (laten) volgen.

€ 182,- p.p. inclusief lunch en studiemateriaal
Dit is een speciale prijs voor deelnemers van scholen die beschikken over een licentie van Stichting Praktijkleren voor dit opleidingsgebied. Voor deelnemers zonder licentie geldt een toeslag van 40%.

10.00 uur - 16.00 uur

Datum op aanvraag.