Academy Support Centre Praktijkleren: ondersteunt het ICT-onderwijs

Stichting Praktijkleren is hét Academy Support Centre (ASC) in Nederland dat het onderwijs ondersteunt bij de bevordering van marktconforme kennis in het ICT-onderwijs. Bij ons draait alles om scholieren en studenten, van voortgezet onderwijs tot mbo en hbo. Het is ons doel dat zij op het gebied van ICT voorbereid zijn op hun professionele toekomst. Daarom ondersteunen wij hun opleiding met middelen en diensten. In de eerste plaats brengen wij docenten in contact met aanbieders van relevante, actuele ICT-trainingen, zodat leerlingen opgeleid worden met de juiste certificeringen voor de beroepspraktijk. Daarnaast zetten we ons in voor uitbreiding van het ICT-opleidingsaanbod, het vertalen van lesmateriaal, verzorgen van docententrainingen en bevorderen van de samenwerking tussen de verschillende partijen.

Wat kan ASC Praktijkleren voor u als docent betekenen?
- U krijgt de beschikking over een groot assortiment actueel digitaal lesmateriaal.
- We bevorderen de samenwerking tussen uw school en onze partners.
- U krijgt als docent ondersteuning en training bij de invoering van opleidingen.
- We kunnen certificeringen aanbieden tegen speciale prijzen.
- We helpen u met het bevorderen van marktconforme kennis en vaardigheden binnen uw (ICT-)onderwijs.

Training op locatie en via e-learning
Sommige trainingen zijn te volgen via e-learning. Bedrijven hebben eigen digitale ‘klaslokalen’ ontwikkeld die het mogelijk maken de lessen te volgen vanaf je eigen werkplek. Voor andere trainingen is fysieke aanwezigheid vereist.

Hoe kunt u gebruikmaken van ons aanbod?
Bent u als school aangesloten bij Stichting Praktijkleren, dan kunt u automatisch gebruik maken van de dienstverlening van Academy Support Centre Stichting Praktijkleren. Als u nog geen lid bent, maar wel geïnteresseerd bent, neem dan contact op met Hans Blankendaal +31 6 295 501 46 of h.blankendaal@stichtingpraktijkleren.nl

Over
Netherlands Academy Support Centre (NASC) heeft jarenlang het scholingsveld ondersteund bij het bevorderen van marktconforme kennis binnen het ICT-onderwijs. De afgelopen jaren spraken NASC en Stichting Praktijkleren regelmatig met elkaar over bestuurlijke samenwerking. Op operationeel niveau werkten ontwikkelgroepen van beide organisaties met elkaar samen om elkaar te versterken en een beter en transparant aanbod op te tuigen voor de doelgroep: docenten binnen het (ICT-)onderwijs. Sinds 1 augustus 2018 zijn de activiteiten van NASC ondergebracht bij Stichting Praktijkleren en worden deze onder de naam ASC Praktijkleren gecontinueerd.

Partners en samenwerkingsverbanden