Bankrekening

Uitleg Bankrekening

Zakelijke bankrekening
Bij een onderneming hoort een zakelijke bankrekening. De bedrijfsleider heeft alle bevoegdheden voor alle functies van de bankrekening van de PE. Daarnaast kan de bedrijfsleider aan trainees ook één of meer bevoegdheden in relatie tot de bankrekening van de PE toekennen. Dit kan een bedrijfsleider aanpassen via 1.2 BevoegdhedenTrainee. Een trainee die bevoegdheden voor de bankrekening van de PE heeft, ziet ook het menu Bankrekening PE in zijn portaal staan.

Standaard start elke PE met twee bankrekeningen. Het is mogelijk om de tweede rekening te laten verwijderen. Stuur daarvoor een e-mail naar penned@stichtingpraktijkleren.nl.

Elke PE ontvangt bij aanvang een startbedrag op de hoofdbankrekening.

Persoonlijke bankrekening
Naast de bankrekening van de PE bestaat er voor elke trainee een eigen bankrekening. Zodra een trainee voor de eerste keer inlogt, wordt de persoonlijke bankrekening automatisch aangemaakt. Op deze persoonlijke bankrekening kan salaris worden gestort en bijvoorbeeld een bonus of eindejaarsuitkering. De trainee gebruikt de persoonlijke bankrekening om er voor eigen gebruik producten bij andere PE’s mee te kopen.

Een bedrijfsleider kan een persoonlijke bankrekening als volgt inzien:
► Menu PE-admin/submenu Trainee
►
Klik op de naam van de trainee.
► Klik op BANKREKENING.

Opmerkingen

• Wanneer de PE failliet dreigt te gaan, kan per e-mail een investeringsaanvraag worden gedaan. Dat kan de bedrijfsleider doen maar ook door de trainees van de PE via een pitch of onderbouwde aanvraag. Neem via penned@stichtingpraktijkleren.nl contact op met team PenNed om dit af te stemmen.
  • Een bedrijfsleider heeft zelf geen persoonlijke bankrekening.