Artikel of Order Annuleren
Snelle Stappen
Artikel annuleren nadat de order daadwerkelijk geplaatst is (kan alleen bedrijfsleider)
► Menu Groothandelsmarktplaats/submenu Orders
► Klik op het ordernummer.
► Ga naar het betreffende artikel.
► Klik op het rode kruisje achter het betreffende artikel.
Order annuleren nadat de order daadwerkelijk geplaatst is (kan alleen bedrijfsleider)
► Menu Groothandelsmarktplaats/submenu Orders
► Klik op het ordernummer.
► Klik op ANNULEER ORDER.
Detailuitleg
De bedrijfsleider kan een artikel of een complete order annuleren. Dit kan tot maximaal 30 dagen na het plaatsen van de order.
Annuleren van een artikel
► Menu Groothandelsmarktplaats/submenu Orders
► Klik op het ordernummer.
► Ga naar het betreffende artikel.
► Klik op rode kruisje achter het betreffende artikel → er verschijnt een pop-up in het scherm met de melding Artikel wordt geannuleerd. Doorgaan?
► Klik op OK.
In de order is de annulering zichtbaar. Er staat een melding achter het artikel.
► Klik op Download factuur rechtsboven in het scherm. In deze factuur is direct zichtbaar dat een artikel is geannuleerd.
Let op: er volgt geen aangepaste factuur in de Gmail-box van de PE, daar ontvang je slechts één factuur.
Annuleren van een order
► Menu Groothandelsmarktplaats/submenu Orders
► Klik op Ordernummer.
► Klik op ANNULEER ORDER → er verschijnt een pop-up in het scherm met de melding Deze order wordt geannuleerd. Doorgaan?
► Klik op OK.
In het orderoverzicht is de annulering zichtbaar: er staat geannuleerd in de statuskolom. In de order zelf is de annulering zichtbaar doordat n.v.t. achter de artikelen staat. Op de originele factuur die naar de Gmail-box van de PE is verzonden, is de order nog wel zichtbaar. Een annulering wordt niet bevestigd, er volgt geen apart Gmail-bericht van. De factuur hoeft niet betaald te worden.
Opmerkingen
• De bedrijfsleider kan een order of een artikel binnen een order annuleren tot 30 dagen na plaatsing.
• Een annulering wordt niet bevestigd, er volgt geen mailbericht van.