
Het programma New Business Essentials
Met dit beroeps- en praktijkgerichte leermiddel
stomen we studenten klaar voor het 'echte' leven.

De essentie van New Business Essentials
New Business Essentials is een praktisch en toegankelijk leermiddel dat door iedere roc kan worden ingevoerd met als doel: nieuwe inspirerende onderwijsinhoud, werkvormen en samenwerking met het (lokale) bedrijfsleven.
Ons nieuwe leermiddel New Business Essentials is een programma van zes maanden. Het bestaat uit zes thema’s, die ook los te volgen zijn. Per thema werken studenten vier keer een halve dag aan opdrachten door verschillende soorten werkvormen. Op deze pagina lees je meer informatie over de invulling van het leermiddel, hoe deze is opgebouwd en welke thema's aan bod komen.
De zes thema's van New Business Essentials
Jij als professional
In samenwerking met de Co Founder van Young Capital.
Wie ben jij als professional? Studenten ontdekken hun kwaliteiten en maken een persoonlijke pitch om zich voor te stellen aan een bedrijf.
Dreamteam
In samenwerking met de Co Founder van Deloitte.
Hoe ziet jouw ideale Deloitte mbo-stage-event eruit? Leren samenwerken staat centraal in dit thema. De uitdaging is om een plan voor een mbo-stage-event te bedenken. Deloitte gaat met het beste team aan de slag om dit event uit te voeren.
Een business Wereldreis
In samenwerking met de Co Founder van Tony’s Chocolonely.
Heb jij het antwoord op een duurzaam communicatievraagstuk? Studenten maken een media-uiting waarin ze op een voor de doelgroep geschikte wijze de kernboodschap overbrengen en vormgeven.
Deep dive in de organisatie
In samenwerking met de Co Founder van Omnicon Media Group & McDonalds Nederland.
Denk jij mee in de nieuwste wervingscampagne van McDonalds? Het maken van een wervingscampagne voor personeel is nog niet zo eenvoudig. Studenten ontdekken dat ze moeten letten op de bedrijfscultuur, de juiste inhoud en dat de campagne ook moet passen bij het gekozen mediakanaal.
Welkom aan boord
In samenwerking met de Co Founder van Linkedin.
Wat is jouw persoonlijke ‘why’? Studenten ontdekken wat hun drijft en leren dit te vertalen in een persoonlijke brand. Daarnaast optimaliseren ze hun LinkedIn profiel.
Money makes the world go round
In samenwerking met de Co Founder van ABN AMRO.
Hoe maak je een toffe financiële podcast voor jouw klasgenoten? Studenten gaan niet alleen aan de slag om een leuke podcast te maken. Ze leren ook dat er verschillende manieren zijn om met geld om slimmer om te gaan met geld.
Heb je vragen?
Wil je meer informatie over het leermiddel New Business Essentials?