Aanmelden bijeenkomsten

Om u aan te melden voor een docentendag of andere activiteit, scroll naar beneden en klik op de bijeenkomst van uw keuze.

Titel:

Landelijke Docentendag ICT is vol! Aanmelden is niet meer mogelijk.

Categorie:Docentendag
Omschrijving:
Details:

Wilt u alles weten over de ontwikkelingen binnen het onderwijs en het beroepenveld van ICT? Kom dan naar deze inspirerende dag waar u naast het ontmoeten van collega's, ook bijgepraat wordt over interessante actuele items.

Datum:Nader te bepalen
Tijd:09.15 uur - 15.45 uur
Locatie:

Ambiance Houtrust
Heideweg 23
3829 BC Hooglanderveen (Amersfoort-Noord)

Routebeschrijving

Verplicht:Kies uw workshop(s):
Workshops:Ronde 1

Ronde 2

Ronde 3

Ronde 4

1.1
Nieuwe KD's
Het onderhoud van de kwalificatiedossiers ICT is in volle gang. Onderwijs en bedrijfsleven hebben elkaar de afgelopen maanden veel gesproken en er is veel geschreven over de nieuwe dossiers. Als de dossiers voor 1 januari goedgekeurd worden dan gaat het onderwijs ‘t nieuwe schooljaar er mee aan de slag. In deze presentatie lichten we de stand van zaken toe.
1.2
Lynda.com
Wat is er nog meer mogelijk met deze video-dienst. Een sessie over de ins en outs van Lynda.
1.3
Huawei
De Huawei ICT Academy, HAINA, biedt studenten een online- omgeving waarin ze kennis en vaardigheden op het gebied van (netwerk)technologie kunnen opdoen. Huawei biedt ook een eigen certificering aan.
1.4
Netwerkbijeenkomst en informatiemarkt
Leermiddelen Praktijkleren, Brinkman Uitgeverij, Red hat/lpi, Huawei, Academy Support Centre Praktijkleren, Raspberry Pi- competitie, Certified Internet Webprofessional
2.1
Nieuwe generatie examens
Eind van dit schooljaar komen nieuwe examens beschikbaar. Examens die actueel zijn; goed uitvoerbaar moeten zijn, zowel in de beroepspraktijk als gesimuleerd op school; voldoen aan de wettelijke eisen. De nieuwe generatie examens geeft de school de mogelijkheid het exameninstrument met de examenopdracht(en) ongewijzigd (één op één) in te zetten. De school kan de examenopdracht(en) echter ook aanpassen of vervangen volgens de bijgeleverde instructie.
2.2
Leermiddelen van Praktijkleren
Na een korte terugblik op wat er is ontwikkeld door Praktijkleren, gaan we in op wat u aan leermiddelen kunt verwachten. Waar zijn de ontwikkelaars op dit moment mee bezig?
2.3
Azure
Een presentatie over de ins en outs van het cloudplatform van Microsoft. Kick-off voor masterclasses Azure in het voorjaar van 2019
2.4
3.1
Community ICT
De ICT-opleidingen en Praktijkleren werken samen aan een platform waar leermiddelen, kennis en ervaringen worden gedeeld. De kaders hiervoor zijn: docenten en leerling krijgen toegang; scholen kunnen materialen naar eigen inzicht aanpassen; materiaal kan worden beoordeeld; scholen kunnen ervaringen uitwisselen; materiaal van derden wordt ontsloten.
3.2
LPI
Linux is het operating system van de cloud en van allerlei apparaten. Dus lesgeven in Linux spreekt voor zich. Maar welke distributie gebruik je in de klas? En welke lesmiddelen?
3.3
Stichting leerKRACHT
Stap-voor-stap naar meer werkplezier, betrokken studenten en nóg beter onderwijs. Pak de regie met de leerKRACHT-methode voor het beroepsonderwijs
3.4
4.1
Raspberry Pi competitie 2018-2019
In deze competitie worden teams van leerlingen van vmbo-, mavo-, havo- en mbo-scholen in Nederland uitgedaagd om aan de slag te gaan met het thema 'Verbeter welzijn - doe een uitvinding!', gebruikmakend van de Raspberry Pi. Wie kan met de Raspberry Pi een toepassing voor in huis ontwikkelen waar mensen die behoefte hebben aan zorg echt iets aan hebben?
4.2
Comptia
Tymen Kuperus van Drenthe College vertelt over hun ervaring met certificering in het algemeen en specifiek CompTIA.
4.3
Leermiddelen in de cloud
Presentatie en demonstratie van praktijkopdrachten in de Cloud, Visualstudio 2017 in de cloud ter ontlasting van student en docent.
4.4
Prijs:€ 75,--
Meer info:

Voor vragen rond de organisatie van deze docentendag kunt u terecht bij Stichting Praktijkleren (033) 470 99 30 of per mail naar mc@stichtingpraktijkleren.nl
Voor inhoudelijke vragen over deze docentendag kunt u contact opnemen met Theo Broeren, t.broeren@stichtingpraktijkleren.nl