Aanmelden bijeenkomsten

Om u aan te melden voor een docentendag of andere activiteit, scroll naar beneden en klik op de bijeenkomst van uw keuze.

Titel:

Rubrics – van beginner tot startbekwaam. In samenwerking met ROC van Amsterdam

Categorie:Activiteiten
Omschrijving:
Details:

Scholen willen de ontwikkelingen van studenten in beeld brengen. Vooral voor opleidingen waar studenten een unieke leerervaring hebben (zoals bijvoorbeeld door opdrachten uit te voeren in en met de beroepspraktijk of challenges) is dit een zoektocht. Vaak werken deze opleidingen met een (kwalificerend) portfolio. Rubrics kunnen hierbij een waardevol meetinstrument zijn om de ontwikkeling van een student te volgen en te komen tot een diplomabeslissing.

In dit fieldlab gaan we onderzoeken waar een goede (ontwikkelingsgerichte) rubric aan voldoet. Hoe kun je er in een portfolio mee werken? En/of hoe gebruik je het bij een hybride opleiding? Daniel Bakker van MBO College Hilversum (onderdeel van ROC van Amsterdam) neemt je mee in de ervaring van zijn roc met het opstellen van, en werken met rubrics.

De bijeenkomst bestaat uit een centraal gedeelte waarin we ons oriënteren op de verschillende types rubrics en op een stappenplan om ze op te stellen. Vervolgens gaan we uiteen in verschillende subgroepen om te experimenteren met het opstellen. Deze groepen willen we graag naar thema (hybride, portfolio etc.) onderverdelen.

Datum:Nader te bepalen
Tijd:14.30 uur - 17.00 uur