Masterclass Fiscale (on)mogelijkheden voor het mkb

We laten zien waar het in de praktijk soms misgaat en waar de kansen liggen.

Over de masterclass
Een masterclass is een training die door een deskundige uit de beroepspraktijk wordt gegeven aan docenten in een bepaald vakgebied. De stand van zaken voor wat betreft een aantal specifieke onderwerpen, staat centraal. Als docent kunt u deze informatie benutten in uw onderwijspraktijk.

Het doel van de masterclass is om docenten aan de hand van wetgeving en praktijkvoorbeelden te laten zien waar zich de fiscale kansen en brandnetels bevinden. De insteek is om door de bril van de ib-ondernemer* te kijken. De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod: auto van de zaak, investeringsaftrek, beperkte- en niet-aftrekbare kosten, partner en de ib-onderneming, afschrijving bedrijfsmiddelen, aftrekposten voor ondernemingen.

De masterclass bestaat uit een ochtend- en middaggedeelte en kenmerkt zich door de interactieve werkvorm. Beide dagdelen starten we met het geven van informatie en voorbeelden uit de theorie en de praktijk. Daarna gaat u in groepjes werken aan een casuspositie die vervolgens plenair wordt besproken.

*Ib-onderneming is een onderneming waarbij de ondernemer inkomstenbelasting afdraagt.

Groepsgrootte
Minimaal 6 en maximaal 15 deelnemers

Stichting Praktijkleren
Disketteweg 11
3821 AR Amersfoort

Contact

Voor inhoudelijke informatie over de training kunt u contact opnemen met Caroline Houben, c.houben@stichtingpraktijkleren.nl.

Informatie over maatwerk, trainingen voor leermiddelen die niet in het overzicht staan of andere dienstverlening m.b.t. Training & Advies: Marijke Kanters, coördinator T&A, 06-53 74 91 88 of m.kanters@stichtingpraktijkleren.nl.

Organisatie van de training: Angela Koppejan, medewerker T&A, trainingen@stichtingpraktijkleren.nl, tel. 033 470 99 38. Dit geldt ook wanneer u deze training als een inhousetraining (op uw roc) of regiotraining (in uw regio) wilt (laten) volgen.

€ 150,- per deelnemer per dag, inclusief lunch
(u kunt aan deze masterclass deelnemen als uw roc een licentie voor dit opleidingsgebied heeft)

Tijd

Datum: vrijdag 15 maart 2019.
Aanmelden is mogelijk t/m 08-03-2019. Aanmelden