Schoolassessor/Praktijkbeoordelaar VeVa (GROP)

Deskundige beoordelaars (assessoren) spelen een belangrijke rol in het betrouwbaar examineren van de praktijkexamens in het opleidingsgebied VeVa van Stichting Praktijkleren. Bereid je als (aankomend) schoolassessor/praktijkbeoordelaar voor op jouw rol tijdens de examinering van dit opleidingsgebied.

Over de training
Met de komst van het nieuwe EODO (2023) zijn er veel zaken omtrent examinering veranderd. Het gaat dan zowel om de inhoud van de examens als de wijze van examineren binnen het opleidingsgebied VeVa. Er zijn veranderingen aangebracht in de vorm en de inhoud van de praktijkexamens en er zijn nu drie portfolio-examens.
Om die reden adviseren we beoordelaars die al eerder hebben deelgenomen aan een training, zich nu weer in te schrijven. Zo zijn beoordelaars van roc's (schoolassessoren) én uit de Defensieorganisatie (praktijkbeoordelaars) goed voorbereid op deze examens.

Voor wie is deze training?
Voor zowel alle beoordelaars van de roc's (schoolassessoren) als uit de Defensieorganisatie (praktijkbeoordelaars).

We starten uiterlijk om 10.00 uur.

Ochtenddeel

• Introductie
  • Kwaliteitseisen binnen het mbo-onderwijs
  • De opleiding Veiligheid en Vakmanschap: kwalificatiedossier 2019
  • Examineren: hoe komt een examen tot stand?
  • Beeld van verschillende documenten omtrent examineren
  • Praktijkexamens: de verschillende examenvormen nader bekeken

Middagdeel

• Praktijkmeter
  • Hoe kom je nu tot een goede beoordeling?
  • Beoordelaarseffecten en valkuilen
  • Werken met portfolio's
  • Verdieping en ingaan op eventuele behoefte

Rond 16.00 uur evalueren we en sluiten we de training af.

De training gaat door bij voldoende deelnemers.

Na afloop van de training ontvang je een bewijs van deelname.

Stichting Praktijkleren
Disketteweg 11
3821 AR Amersfoort

Contact

Informatie over maatwerk, trainingen die niet in het overzicht staan of andere dienstverlening m.b.t. Training & Advies: Jeany Aerdts, Producteigenaar Diensten, 06-53 76 79 04 of j.aerdts@stichtingpraktijkleren.nl.

Organisatie van trainingen/bijeenkomsten/webinars: trainingen@stichtingpraktijkleren.nl, tel. 085 07 38 400. Dit geldt ook wanneer je een training als een inhousetraining (op jouw roc) of regiotraining (in jouw regio) wilt (laten) volgen.

€ 215,- inclusief lunch en studiemateriaal

Dit is een speciale prijs voor deelnemers van scholen die beschikken over een licentie van Stichting Praktijkleren voor dit opleidingsgebied.
Voor deelnemers zonder licentie geldt een toeslag van 40%.

Tijd

10.00 uur - 16.00 uur

Datum: woensdag 27 november 2024.
Aanmelden is mogelijk t/m 27-11-2024. Aanmelden