Masterclass Werk maken van drones – Dutch Drone Academy (keuzedeel) ICT

Verschillende roc’s bieden hun studenten de keuzedelen Drones-techniek en Droning-toepassingen aan. Wilt u op uw school ook aan de slag met deze mooie uitvinding en uw kennis erover vergroten? Volg dan de masterclass 'Werk maken van drones', verzorgd door de Dutch Drone Academy (DDA).

We starten met een lezing over wat een drone is en zoomen in op de arbeid gerelateerde toekomstperspectieven in deze sector. Dronewetgeving (ook in relatie tot scholen/studenten), geschiedenis, toepassingen, welke factoren een rol spelen bij de verdere ontwikkeling van de wereldwijde dronesector en u krijgt uitleg over de besturing van een drone (multirotor).

Na deze lezing gaat u zelf aan de slag. U volgt de drone-simulatortraining en leert hoe professionals een drone besturen. Vervolgens gaat u onder begeleiding van ervaren, gebrevetteerde drone-piloten zelf vliegen met een drone en krijgt u een indrukwekkende demonstratie van een professionele drone én een spectaculaire demo van een hoge-snelheid-racedrone.

Na de lunch komt de inhoud van de SBB-keuzedelen Drones-techniek en Droning- toepassingen aan bod, en vertellen docenten die al met deze keuzedelen werken over hun ervaringen. Ook de bijbehorende theorie en online oefentoetsen (Moodle) komen aan bod. Een DDA docent neemt met u één hoofdstuk door, alsof het een les zou zijn. Aansluitend bespreekt Stichting Praktijkleren het examen voor dit keuzedeel.

Tijdens de afsluiting kunt u onder professionele begeleiding met een kleine drone met videocamera vliegen die rechtstreeks in verbinding staat met een videobril (FPV). Ook kunt u ‘live’ meekijken met anderen die vliegen via deze videobril.

Deze masterclass is inclusief de oefendrone, het boek DroneTechniek, het boek Vliegen in de praktijk (dit zijn de twee keuzedelen) en de aeronautische kaart.

Hier vindt u een filmpje over een training drones aan studenten en docenten.

Groepsgrootte
Minimaal 10 en maximaal 16 deelnemers.

Stichting Praktijkleren
Disketteweg 11
3821 AR Amersfoort

Contact

Voor inhoudelijke informatie over deze training kunt u contact opnemen met Theo Broeren, t.broeren@stichtingpraktijkleren.nl.

Informatie over maatwerk, trainingen voor leermiddelen die niet in het overzicht staan of andere dienstverlening m.b.t. Training & Advies: Marijke Kanters, coördinator T&A, 06-53 74 91 88 of m.kanters@stichtingpraktijkleren.nl.

Organisatie van de training: Angela Koppejan, medewerker T&A, trainingen@stichtingpraktijkleren.nl, tel. 033 470 99 38. Dit geldt ook wanneer u deze training als een inhousetraining (op uw roc) of regiotraining (in uw regio) wilt (laten) volgen.

Kosten

€ 525,- per deelnemer per dag, inclusief lunch (u kunt aan deze masterclass deelnemen als uw roc een licentie voor opleidingsgebied ICT heeft)

Tijd

Datum: vrijdag 15 februari 2019.
Aanmelden is mogelijk t/m 08-02-2019. Aanmelden