PenNed, Start to Practice

Goed voorbereid van start met uw practice enterprise? Tijdens de training Start to Practice leert u alles wat u nodig heeft om uw practice enterprise (pe) goed te kunnen inrichten. De training is verplicht voor iedereen die een pe wil oprichten. Voor scholen die begin 2019 daadwerkelijk starten met een pe, is deze training georganiseerd op 15 en 16 januari 2019.

Voor wie
Docenten/bedrijfsleiders die binnen drie maanden na de start van het schooljaar daadwerkelijk starten met een pe. Maximaal 2 deelnemers per pe.

Inhoud van de training
Belangrijkste onderwerpen:
•    de inrichting van uw eigen practice enterprise,
•    de werking van het PenNed-portaal met daarin onder andere de bankomgeving en de bedrijvengids,
•    het gebruik van Exact Online voor het vastleggen van het administratieve proces,
•    handelen met andere pe’s,
Verder is er ruimte voor vragen over de organisatie van uw pe en is er gelegenheid tot uitwisseling met deelnemers van andere practice enterprises.

Vereisten voor het volgen van de training
•    Een laptop met internetverbinding (u kunt eventueel een leenlaptop reserveren via trainingen@stichtingpraktijkleren.nl)
•    Basiskennis van Exact Online. We starten tijdens de training meteen met het inzetten van Exact Online voor uw eigen pe.

Groepsgrootte
Maximaal 18 deelnemers.

Stichting Praktijkleren
Disketteweg 11
3821 AR Amersfoort

Contact

Voor vragen over PenNed, practice enterprises en voor inhoudelijke vragen over de training: Arianne Schekkerman, Kernontwikkelaar PenNed, 06 53 92 50 92, penned@stichtingpraktijkleren.nl.

Informatie over maatwerk, trainingen voor leermiddelen die niet in het overzicht staan of andere dienstverlening m.b.t. Training & Advies: Marijke Kanters, coördinator T&A, 06-53 74 91 88 of m.kanters@stichtingpraktijkleren.nl.

Organisatie van de training: Angela Koppejan, medewerker T&A, trainingen@stichtingpraktijkleren.nl, tel. 033 470 99 38. Dit geldt ook wanneer u deze training als een inhousetraining (op uw roc) of regiotraining (in uw regio) wilt (laten) volgen.

Deze verplichte training is kosteloos en inclusief lunch.

Tijd

Trainingsdata