Masterclass Docker

Leer werken met containers in plaats van virtualisatie.

Het lijkt een ontwikkeling die niet meer te stoppen is. Het gebruik van containers in plaats van virtualisatie. Grote organisaties zoals Google, maar ook ING en universiteiten in Nederland zijn al heel ver met het gebruik van deze containertechniek. Tijdens deze masterclass leer je de verschillen tussen virtualisatie en containers begrijpen, weet je hoe je zelf containers kunt starten, stoppen , hoe om te gaan met data en meer.

We gebruiken Docker als basis. Daarmee is het makkelijk om dezelfde container te draaien onder Linux, Mac OS, Windows of in de cloud. Bijvoorbeeld bij AWS of Azure.

Stichting Praktijkleren
Disketteweg 11
3821 AR Amersfoort

Contact

Voor inhoudelijke informatie over deze training kunt u contact opnemen met Hans Blankendaal, h.blankendaal@stichtingpraktijkleren.nlh.blankendaal@stichtingpraktijkleren.nl.

Informatie over maatwerk, trainingen voor leermiddelen die niet in het overzicht staan of andere dienstverlening m.b.t. Training & Advies: Marijke Kanters, coördinator T&A, 06-53 74 91 88 of m.kanters@stichtingpraktijkleren.nl.

Organisatie van de training: Angela Koppejan, medewerker T&A, trainingen@stichtingpraktijkleren.nl, tel. 033 470 99 38. Dit geldt ook wanneer u deze training als een inhousetraining (op uw roc) of regiotraining (in uw regio) wilt (laten) volgen.

nog niet bekend

Tijd

Datum: woensdag 23 januari 2019.
Aanmelden is mogelijk t/m 16-01-2019. Aanmelden
Datum: dinsdag 05 maart 2019.
Aanmelden is mogelijk t/m 26-02-2019. Aanmelden
Datum: donderdag 23 mei 2019.
Aanmelden is mogelijk t/m 16-05-2019. Aanmelden