Examineren met het examenportfolio met eindgesprek voor de opleiding MEO

Gaat jouw school dit jaar het examenportfolio met eindgesprek inzetten voor de opleiding MEO? Schrijf je dan in voor deze training om goed voorbereid te zijn.

Over de training
Tijdens de training bereiden we je voor op het organiseren, afnemen en beoordelen van de proeve van bekwaamheid en het examenportfolio met eindgesprek.

De volgende onderwerpen komen aan bod.

• Visie en uitgangspunten examineren van Stichting Praktijkleren
  • De uitgangspunten van het examenportfolio met eindgesprek
  • Organiseren van het examenportfolio
  • Het samenstellen van de juist set van bewijzen
  • Beoordelingsmethode en bijbehorende formulieren
  • Voorbereiden en het voeren van het eindgesprek

Vorm van de training
Deze training is interactief en praktijkgericht. De informatieblokken worden afgewisseld met praktijkopdrachten en oefeningen.
Indien mogelijk gebruiken we bij een inhousetraining eigen roc-materiaal.

Trainers
Deze training wordt verzorgd door Nicol van Son en Manon Kuipers. Nicol heeft als docent bij het ROC Mondriaan en MBO Amersfoort veel praktische ervaring met examens en de doelgroep studenten opgedaan. Manon Kuipers is al jaren ook als ontwikkelaar van leermiddelen bij Stichting Praktijkleren werkzaam. Daarnaast heeft zij als docent bij Firda (voorheen het Friesland College) uitgebreide praktische ervaring met examens.

Stichting Praktijkleren
Disketteweg 11
3821 AR Amersfoort

Contact

Informatie over maatwerk, trainingen die niet in het overzicht staan of andere dienstverlening m.b.t. Training & Advies: Jeany Aerdts, Producteigenaar Diensten, 06-53 76 79 04 of j.aerdts@stichtingpraktijkleren.nl.

Organisatie van trainingen/bijeenkomsten/webinars: trainingen@stichtingpraktijkleren.nl, tel. 085 07 38 400. Dit geldt ook wanneer je een training als een inhousetraining (op jouw roc) of regiotraining (in jouw regio) wilt (laten) volgen.

€ 215,- per deelnemer per dag, inclusief lunch
Dit is een speciale prijs voor deelnemers van scholen die beschikken over een licentie van Stichting Praktijkleren voor dit opleidingsgebied. Voor deelnemers zonder licentie geldt een toeslag van 40%.

10.00 - 16.00 uur

Datum op aanvraag.