Generatieve AI in de praktijk – van vraagteken naar meesterschap

Na het volgen van deze praktische training kun je goed uit de voeten met tools als ChatGPT en Copilot en weet je hoe je deze kunt toepassen in jouw lessen.

Generatieve AI in de praktijk – van vraagteken naar meesterschap

Inhoud training
De training bestaat uit twee onderdelen.

In het ochtendprogramma zal er worden ingegaan op de basis van generatieve AI en tools als ChatGPT en Copilot.
Tijdens dit deel:

• duiken we in de wereld van generatieve AI;
  • werken we aan basisvaardigheden om generatieve AI optimaal te benutten;
  • experimenteren we met prompting;
  • verkennen we de mogelijkheden van diverse AI-toepassingen.

In het middagprogramma staat voornamelijk het thema 'Prompting in het onderwijs' centraal.
Tijdens dit deel:

• leer je hoe je generatieve AI kunt inzetten in jouw werkveld;
  • gaan we aan de slag met het maken van lesdoelen, lesplannen en lesbrieven;
  • gaan we in op de voor- en nadelen van deze tool.

We vinden het belangrijk dat je veel zelf doet. Het is daarom ook een praktische training waarin je veel bezig bent. Het doel is dat je aan het einde van deze training goed uit de voeten kunt met generatieve AI en weet hoe je dit kunt toepassen in jouw werkzaamheden.

Over de trainer
Douwe Hardenberg werkt al jaren bij het Alfa-college in Groningen, als docent, coach en coördinator. Naast zijn werk bij het Alfa-college verzorgt hij trainingen voor Stichting Praktijkleren en vanuit zijn eigen bedrijf, de AI Consultancy Group.
Hij is een enthousiaste, toegankelijke trainer met veel persoonlijke aandacht voor de groep en de groepsdynamiek.

Het minimale aantal deelnemers voor deze training is acht personen.

Stichting Praktijkleren
Disketteweg 11
3821 AR Amersfoort

Contact

Informatie over maatwerk, trainingen die niet in het overzicht staan of andere dienstverlening m.b.t. Training & Advies: Jeany Aerdts, Producteigenaar Diensten, 06-53 76 79 04 of j.aerdts@stichtingpraktijkleren.nl.

Organisatie van trainingen/bijeenkomsten/webinars: trainingen@stichtingpraktijkleren.nl, tel. 085 07 38 400. Dit geldt ook wanneer je een training als een inhousetraining (op jouw roc) of regiotraining (in jouw regio) wilt (laten) volgen.

Kosten

De prijs is € 280,- per persoon per deelnemer. Dit is een speciale prijs voor deelnemers van scholen die beschikken over een licentie voor de leermiddelen van Stichting Praktijkleren.

Voor deelnemers zonder een licentie zijn de kosten € 390,- per deelnemer.

De lunch is in beide gevallen bij de prijs inbegrepen.

10.00 - 16.00 uur

Datum op aanvraag.

Aanvragen
Datum: donderdag 16 mei 2024.
Het is niet meer mogelijk te registreren voor deze datum.

Datum: maandag 27 mei 2024.
Het is niet meer mogelijk te registreren voor deze datum.

Datum: donderdag 06 juni 2024.
Aanmelden is mogelijk t/m 30-05-2024. Aanmelden
Datum: maandag 17 juni 2024.