Werken met de leermiddelen en praktijkexamens voor Business Services Profiel 3 Office & Management Support Specialist

Voor onze opleidingen hebben we een flexibel, modulair en praktijkgericht leermiddelenportfolio ontwikkeld. Belangrijke bouwstenen hierbij zijn de taak- en de beroepsmodules. Hiermee wordt het mogelijk om een unieke leerweg of uniek lesprogramma samen te stellen op basis van de eigen onderwijsvisie. Maar er is nog meer. Heb je al gehoord over New Business Essentials? Of ons voorbeeldcurriculum, als handige hulp bij het maken van je eigen curriculum? Tijdens de training ervaar je hoe je de leermiddelen kunt inzetten. Het nieuwe leermiddelenportfolio sluit aan bij alle soorten onderwijsconcepten; bijvoorbeeld bij breed, gepersonaliseerd én hybride onderwijs. Deze taak- en beroepsmodules bereiden uiteraard voor op de praktijkexamens. Wil je hier meer over weten? Schrijf je dan in voor deze training!

Over de training 
Deze training is dé manier om volledig geïnformeerd te worden over het aanbod, de opbouw, de inhoud en de werkwijze van de leermiddelen en praktijkexamens voor het profiel 3 Office & Management Support Specialist. 

Onderstaande onderwerpen komen in de training aan bod.

  1. Waar bestaat ons aanbod uit en hoe gebruik je deze leermiddelen? 
  2. Hoe kun je de beschikbare leermiddelen flexibel inzetten (inplannen van de modules, het maken van eigen leerarrangementen). 
  3. Didactische tips
  4. Ondersteuning vanuit de activiteitenmonitor
  5. Visie, uitgangspunten en verschillende vormen van examineren van Stichting Praktijkleren 
  6. Organiseren en afnemen van de praktijkexamens
  7. Uitleg en onderbouwing van de uitgangspunten van ons leermiddelenportfolio

Tijdens de training heb je gelegenheid om met collega's ervaringen uit te wisselen. 

Vorm van de training 
Deze training is informatief, interactief en praktijkgericht. De informatieblokken worden afgewisseld met praktijkopdrachten. 
Als je aankomend schooljaar gaat werken met lesmateriaal en praktijkexamens voor Profiel 3 Office & Management Support Specialist en goed voorbereid wilt zijn, schrijf je dan in voor deze training.

Trainer
Stap binnen in de wereld van professionele ontwikkeling onder de deskundige leiding van Ingrid ter Horst! Met een indrukwekkende staat van dienst als ontwikkelaar van leermiddelen en examens bij Stichting Praktijkleren, heeft Ingrid haar sporen ruimschoots verdiend. Haar rol als examenleider en onderwijsontwikkelaar bij het Albeda College heeft haar bovendien voorzien van een schat aan praktische ervaring met zowel leermiddelen als examens, en niet te vergeten, met onze studenten. Bereid je voor op een bomvolle training...

Afhankelijk van het aantal aanmeldingen zullen er ook een of twee kernontwikkelaars aanwezig zijn.

Locatie

Stichting Praktijkleren
Disketteweg 11
3821 AR Amersfoort

Contact

Inhoudelijke vragen over deze training: M. van den Berg, relatiemanager BS, m.vandenberg@stichtingpraktijkleren.nl. of Koen Fransen, relatiemanager BS, k.fransen@stichtingpraktijleren.nl

Informatie over maatwerk, trainingen die niet in het overzicht staan of andere dienstverlening m.b.t. Training & Advies: Jeany Aerdts, Producteigenaar Diensten, 06-53 76 79 04 of j.aerdts@stichtingpraktijkleren.nl.

Organisatie van trainingen/bijeenkomsten/webinars: trainingen@stichtingpraktijkleren.nl, tel. 085 07 38 400. Dit geldt ook wanneer je een training als een inhousetraining (op jouw roc) of regiotraining (in jouw regio) wilt (laten) volgen.

Kosten

€ 215,- per deelnemer per dag, inclusief lunch 
Dit is een speciale prijs voor deelnemers van scholen die beschikken over een licentie van Stichting Praktijkleren voor dit opleidingsgebied. Voor deelnemers zonder licentie geldt een toeslag van 40%.

Tijd

10.00 - 16.00 uur

Aanmelden

Datum: woensdag 19 juni 2024.
Aanmelden is mogelijk t/m 12-06-2024. Aanmelden