Ben je al op de hoogte van ons aanbod 'Certificeringen van Corning'?

We horen van veel stagebedrijven dat zij waarde hechten aan studenten die een certificaat behaald hebben en aantoonbaar goed uit de voeten kunnen met bepaalde programma's.

Daarom hebben wij dit schooljaar ook de certificering van Corning in ons ASC aanbod opgenomen. De certificeringen van Corning zijn een aanvulling op onze glasvezel modules en hebben als doel de (h)erkenning van glasvezelvaardigheden voor studenten door het bedrijfsleven.

En met succes want tot nu toe hebben we al rond de 100 certificaten uitgereikt op 4 ROC’s en zijn zo’n 20-tal docenten volledig certificeringsbevoegd.

Twee verschillende type Corning certificeringen
In 2021 heeft Corning Optical Communications, in samenwerking met SixFourteen Projects, een tweetal certificeringen in de markt gezet speciaal gericht op het beroepsonderwijs in De Benelux, namelijk:

• Fiber Basics
  • Fiber Installer

Het Certificate 'Fiber Basics' bestaat uit het succesvol doorlopen van de basismodule glasvezel van Stichting Praktijkleren, aangevuld met de volgende vaardigheden:

• Uitvoeren van een simpele budgetloss berekening,
  • Inspectie en cleaning
  • dB-metingen
  • Fusion splice en UNICAM connecties.

Voor het Corning Education Certificate “Fiber Installer” moet de keuzemodule glasvezel succesvol zijn afgerond, aangevuld met een tweetal integratie opdrachten.

Ook aan de slag met Certificeringen van Corning?
Leerling certificaten kunnen worden aangevraagd door docenten die de “docent certificeringscursus” van Corning hebben gevolgd. Deze cursus, bestaande uit 2x2 dagen praktijktraining, wordt verzorgd door Stichting Praktijkleren.

De eerste 50 certificaten per ROC zijn inbegrepen in de SPL-overeenkomst, meer certificaten kosten 5 euro per certificaat voor registratie- en administratiekosten. En goed om te noemen: alle scholen die bij ons, Stichting Praktijkleren zijn aangesloten kunnen gratis deelnemen aan het Academy program van Corning. Dit Aademy programma kost normaliter €500 euro per jaar.

Geïnteresseerd? Wil je meer informatie, heb je vragen of wil je direct aan de slag? Neem dan persoonlijk contact op met onze relatiemanager ASC Hans Blankendaal: h.blankendaal@stichtingpraktijkleren.nl.