DE NATIONALE OPENING MBO-JAAR 2022-2023

Ready, set, go.... Ben jij alweer in de startblokken?

Vandaag vond de Nationale opening van het mbo-jaar 2022 - 2023 plaats!  De mbo-talkshow werd uitgezonden op youtube.com/ditismbo. Hebben jullie toevallig gekeken?

In ieder geval vonden wij het een mooi haakje om namens ons jullie ook een fijn nieuw schooljaar te wensen. De zomervakantie ligt achter ons, alle regio's zijn gestart en wij bruisen weer van de energie en ideëen. We hebben er zin en hopen dit jaar weer veel met jullie te mogen samenwerken.

Wat mag je van ons verwachten dit schooljaar ?
​​​​​Onderwijs is altijd in beweging. Zeker nu. Thema's zoals gepersonaliseerd leren, hybride onderwijs, flexibel examineren spelen een grote rol binnen de scholen. Het is ons streven om optimaal aan te sluiten bij deze bewegingen om zo onze dienstverlening te laten aansluiten bij de behoefte van jullie, de scholen. Nu en in de toekomst. Daarom gaan we ook dit jaar weer veel op schoolbezoek en organiseren we diverse bijeenkomsten en evenementen.

Maar naast het ontwikkelen van (nieuwe) praktijkgerichte leermiddelen en goede, kwalitatieve exameninstrumenten, ondernemen we ook andere activiteiten om zo, jullie, de scholen te blijven inspireren en te bedienen. We lichten er in dit artikel een paar uit. Een kleine greep uit de vele initiatieven die we hebben.

• Training en Advies: wist je dat wij jaarlijks meer dan 100+ producttrainingen en masterclasses verzorgen om jou te inspireren? Ons trainingsaanbod is gericht op de ontwikkeling van jouw deskundigheid als docent en beoordelaar van beroepsgericht leren en examineren. Bekijk onze trainingsoverzicht.
  • Fieldlab FEnEx: doe jij ook mee? Fieldlab FEnEX is een initiatief in samenwerking met de scholen met als doel innovatie op het gebied van formatief evalueren en examinering. In verschillende (digitale) Fieldlabs gedurende het jaar behandelen we innovaties op het gebied van examinering door middel van het houden van verschillende Fieldlabs. Kom alles te weten over dit mooie project op onze websitepagina Fieldlab FEnEx. Of download hier de folder.
  • New Business Essentials: de must-have voor opleidingen in het nieuwe KD Business Services in co-creatie met het bedrijfsleven. En we zijn al van start gegaan! De eerste modules staan live. Lees er alles over op onze website New Business Essentials.
  • Het Academy Support Centre (ASC): Maak jij al gebruik van ons ASC aanbod? Alle scholen aangesloten bij Stichting Praktijkleren krijgen automatisch ook toegang tot hét Academy Support Centre (ASC). Via het Academy Support Centre kun je studenten de mogelijkheid geven om het waardevolle MBO-diploma aan te vullen met erkende certificeringen. Kijk snel op onze website voor meer en actuele informatie.

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen?

Wil je weten wat er allemaal gebeurd en waar we mee bezig zijn? Hou hiervoor onze website goed in de gaten want al het nieuws plaatsen we direct op o.a. onze opleidingspagina's (rubriek: Actueel). En ook via onze nieuwsbrieven ontvang je altijd de laatste opdates! Ontvang jij onze nieuwsbrief(en) nog niet? Meld je hier alsnog aan.

Ken jij onze Helpdesk collega's?

Kun je niet inloggen of heb je andere ICT-technische opstartproblemen? Voor deze vragen kan je terecht bij onze collega's op de helpdesk. De helpdesk is tijdens kantooruren te bereiken op telefoonnummer: 085 - 07 38 400. Onze collega's Jasper, Maurits en Randy hebben altijd een lach en helpen je graag verder. Er is altijd wel een oplossing, zeggen zij.

Tot slot

Wij hopen jullie dit schooljaar weer veel te spreken en te zien en zo samen sterk onderwijs te maken.

Op een mooi mbo-jaar 2022 - 2023! #ditismbo

Namens alle collega's van Stichting Praktijkleren