Een kijkje in de keuken van ICT-dienstverlener Conclusion die op basis van Red Hat open source opereert

Maak kennis met het vernieuwde Red Hat Academy Program en neem een kijkje in de keuken van een ICT-dienstverlener die op basis van Red Hat diensten levert.

Red Hat Academy Program
Het Red Hat Academy Program geeft studenten IT Systems & Devices en studenten Software Development de mogelijkheid om hands-on kennis en ervaring op te doen met op Red Hat (Linux) gebaseerde systemen.

Voor de Software Developers zijn de volgende modules beschikbaar:

• Red Hat Application Development I: Programming in Java EE;
  • Red Hat Training: Open Practices for your DevOps Journey;
  • Deploying Containerized Applications Tech Overview;
  • Red Hat OpenShift I: Containers & Kubernetes.

Voor de Studenten IT Systems & Devices zijn er negentien modules beschikbaar met veel verschillende thema’s vanaf Basis Linux tot het opzetten en beheren van zeer uitgebreide virtualisatie-omgevingen. Ook bevat het Academy Program veel materiaal rondom DevOps en het automatiseren van beheertaken. Kenmerkend voor al deze modules? Dat er heel veel labs in het programma zitten. Deze zijn beschikbaar via de cloud en gratis voor de bij Stichting Praktijkleren aangesloten scholen. Alle voor het MBO-ICT onderwijs relevante modules zijn opgenomen in de leermiddelenzoekmachine.

Docentenmiddag 23 maart
Dit klinkt allemaal leuk, maar zien is geloven. Daarom organiseren Red Hat en Stichting Praktijkleren op 23 maart een docentenmiddag rondom het Red Hat Academy Program bij Conclusion. Hier kun je met eigen ogen zien hoe MBO-ers onder andere de systemen van de Nederlandse Spoorwegen ontwikkelen en in de lucht houden.

Het programma:

• Introductie door Red Hat en Stichting Praktijkleren;
  • Marc de Beer licht Conclusion Mission Critical toe en zal de deelnemers meenemen naar het Network Operating Center om een beeld te schetsen van zo'n werkomgeving;
  • Toelichting op het vernieuwde Red Hat Academy programma en hoe je er snel mee aan de slag kunt.

Het programma start om 13:00 en we sluiten de middag af om 17.00 uur met een netwerkborrel.

Voor wie?
Deze middag is bedoeld voor scholen die al aangesloten zijn bij het Red Hat Academy Program, of interesse hebben om Red Hat te implementeren binnen het curriculum.

Aanmelden
Wil jij ook een kijkje in de keuken? Meld je dan snel aan via dit inschrijfformulier. We zien je graag verschijnen. Let op: het aantal plaatsen is beperkt.

Heb je een vraag of een opmerking? Stuur ons gerust een e-mail. We helpen je graag.