Doe jij ook mee? Sluit je aan bij innovatieproject FEnEX

In het voorjaar van 2020 zijn gestart met het project Fieldlad FEnEX. Een initiatief samen met een aantal scholen met als doel innovatie op het gebied van formatief evalueren en examineren.

We zien in het onderwijs dat innovatie vaak meer gericht is op het leren en minder op examineren. Omdat wij examineren minstens net zo belangrijk vinden en innovatie op dit gebied noodzakelijk, zijn we gestart met Fieldlab FEnEX. Fieldlab FEnEX is een project van, door en met de scholen. We doen het echt met elkaar want leren en innoveren doe je van en met elkaar!

In Fieldlabs, zogenaamde co-creatie sessies, onderzoeken wij met elkaar nieuwe mogelijkheden rondom een concreet thema. Deze thema’s kunnen door iedereen worden aangedragen. We houden meerdere keren per jaar Fieldlabs, ze zijn gratis én iedereen is welkom.

Sluit je aan! Samen leren en innoveren

Fieldlab FEnEX is niet alleen ingericht op het onderzoeken van nieuwe mogelijkheden, maar ook op het daadwerkelijk ontwikkelen hiervan. Vanuit de Fieldlabs worden er ook nieuwe ontwikkelprojecten gestart.

Wij kunnen jouw expertise goed gebruiken. Hoe meer scholen en opleidingen zich aansluiten, hoe rijker de Fieldlabs en de ontwikkeltrajecten die daaruit voortkomen worden. Want innoveren doe je door samen op te trekken en te leren.

Op dit moment zijn er al 17 enthousiaste roc’s aangesloten maar we zoeken naar nog meer betrokken scholen en opleidingen. Deze scholen die al meedoen geven als voordelen aan:

• Kennis en expertise opdoen op actuele, inhoudelijke thema’s;
  • Verbinding leggen met andere scholen.

Wil je ook aansluiten? Meld je direct aan door een e-mail te sturen naar fieldlabfenex@stichtingpraktijkleren.nl

Fieldlabs op de planning

Goed om te weten: deze maand staan er weer twee hele actuele fieldlabs op de planning:

• 17 november: Rubrics – van beginner tot startbekwaam. In samenwerking met ROC van Amsterdam
  • 23 november: Workshop formatief handelen ism met CPS

Kijk hier voor het totaaloverzicht van de geplande Fieldlabs en meld je direct voor één of meerder Fieldlabs aan.

Heb je nog vragen? Wil je eerst nog wat meer horen over het project FEnEX om te kijken hoe FEnEX kan bijdragen aan innovatie bij jou op school? Mail naar fieldlabfenex@stichtingpraktijkleren.nl en wij nemen contact met je op.