Een stabiel en betrouwbaar leermiddelenplatform

Onlangs hebben wij je geïnformeerd dat we de onderliggende technologie van ons leermiddelen platform, de Learning Cloud vanaf volgend schooljaar gaan uitfaseren. Hier een korte status update.

Huidige status
Op dit moment zijn we 24/7 bezig om alle leermiddelen die in de Learning Cloud staan, nu naar onze eigen omgeving te verplaatsen. Ons uitgangspunt hierbij is zowel de stabiliteit én betrouwbaarheid van het systeem groter te maken als behoud van het huidige design van de leermiddelen om de overgang zo minimaal mogelijk qua impact en gebruik te maken.

Het project verloopt volgens geheel volgens plan en op dit moment zijn we bezig met de laatste tests bij docenten van Business Services en ICT.

Goed om te weten
Naast het behoud van de designs van de leermiddelen, werken we ook aan de activiteitenmonitor. Met de activiteitenmonitor kun je als docent kan zien welke resultaten je studenten behalen zoals op quizzen, eindtoetsen etcetera. Ook met deze tool zitten we momenteel al in testfase. We zijn nu deze tool aan het doortesten bij de verschillende type gebruikers en we verwachten voor september een werkende tool te hebben.

Kortom: we verwachten voor start nieuwe schooljaar dit project succesvol te hebben afgerond met een betere gebruikerservaring.

Heb je hier vragen over of wil je meer informatie, aarzel niet om contact met ons op te nemen.