Examen keuzedeel Entertainmentprogrammering

Keuzedelen: voor de één een zege, voor de ander een nachtmerrie. We maken het voor iedereen graag een stuk makkelijker om het curriculum in te richten. Daarom hebben we het examen voor het keuzedeel Entertainmentprogrammering gepubliceerd! Wat houdt het in en hoe ziet het examen eruit? Je leest het in dit artikel.

Inhoud keuzedeel
Tijdens dit keuzedeel gaat de student voor een bepaald evenement het inhoudelijke programma opstellen, passend bij het doel en de doelgroep van een evenement. Zo maakt de student kennis met de werkzaamheden van een (event)programmeur en is hierdoor een betere gesprekspartner voor eventmanagers en opdrachtgevers. Het keuzedeel staat voor 240 uur studielast en is verbredend van aard. Wil je meer informatie over het keuzedeel? Download het document van S-BB: Keuzedeel Entertainmentprogrammering.

Inhoud examen
Hoe kan je dit keuzedeel examineren? We hebben voor dit praktische keuzedeel een examenportfolio gemaakt. De student kan bijvoorbeeld tijdens stage, of voor een zelf benaderde externe opdrachtgever, de opdrachten uit het portfolio uitvoeren. Je kunt ook kiezen voor een klassikale aanpak en planning, door bijvoorbeeld één of meerdere externe opdrachtgevers naar de klas te halen. Het examen – alleen oproepbaar voor examenfunctionarissen – staat hier.

PS: het tweede keuzedeelexamen dat SPL construeert, heet Veiligheid bij evenementen. Deze wordt in mei 2023 gepubliceerd.

Irene Weide, relatiemanager
Team Evenementenorganisatie