Loket ICT over naar Stichting Praktijkleren

Ruim 20 jaar was Loket ICT in opdracht van CA-ICT dé portal voor het mbo-ict onderwijs. In eerste instantie vooral een gezamenlijk portaal waar we informeerden over de ontwikkelingen rondom de ICT-kwalificatiestructuur. Al gauw stonden andere zaken prominent(er) in de schijnwerpers. De ICT-beroepenwedstrijden die we samen met Skills Netherlands organiseerden. De diplomavergelijkingen die duidelijk maakten hoe bepaalde certificeringen inhoudelijk verwant waren met de kwalificatiestructuur. En natuurlijk de CA-ICT awards; een studiebeurs van €2.500 voor ICT-talenten.

De afgelopen jaren zijn steeds meer zaken ingebed in bestaande organisaties, waardoor de noodzaak van een aparte portal onder druk kwam te staan. De ICT-beroepenwedstrijden worden nu georganiseerd door WorldSkills Netherlands. CA-ICT heeft in 2021 besloten om te stoppen met het verstrekken van de studiebeurzen op de manier zoals die tot dan toe werd georganiseerd. En de diplomavergelijking worden tegenwoordig onderhouden door het Academy Support Center van Stichting Praktijkleren.

In overleg met CA-ICT is daarom besloten om de nog lopende zaken op Loket ICT onder te brengen bij Stichting Praktijkleren. Dit betekent dat we de verrichtingen van de winnaars van een CA-ICT award (2020 en 2021) voortaan zullen publiceren op onze website. Ook de diplomavergelijkingen worden hier voortaan gepubliceerd en geactualiseerd.

Vanaf 16 mei worden de oude url’s direct doorgelinkt naar de nieuwe url’s op de website van Stichting Praktijkleren. Zelfde inhoud, andere plek en een iets andere look and feel.

We bedanken CA-ICT voor de plezierige samenwerking de afgelopen jaren.