Mooie opkomst bij Netwerkbijeenkomst Evenementenorganisatie

Op 15 juni organiseerden wij een netwerkbijeenkomst Evenementenorganisatie. Deze keer is het Creative College van ROC Midden Nederland in Utrecht onze gastlocatie, waarvoor onze hartelijk dank!

Met een mooie opkomst van 25 docenten van verschillende scholen zijn we gestart met een lunch en netwerkactiviteit. Daarna kregen we een rondleiding van enthousiaste studenten door het Creative College waar de opleiding Evenementenorganisator is gevestigd.

Het programma werd vervolgd door een presentatie van het Evenementenbureau Eventory (Creative College ROC Midden Nederland). Eventory is een, door S-BB erkend leerbedrijf die gerund wordt door studenten. Aan bod kwam o.a. hoe de organisatie van Eventory eruit ziet en welke doelen zij hebben als leerwerkbedrijf. Eén van de doelen is dat de opleidingen naadloos aansluiten op de praktijk en bijvoorbeeld het bouwen van een formeel en informeel netwerk. Uiteraard hoorden wij ook welke events zij organiseerden: Tour du ALS, Skills, Champagne reis, kookwedstrijden etc. en ook diverse interne activiteiten.

Vervolgens werd het stokje doorgeven aan Projectbureau Link van Friese Poort. Ook zij gaven een presentatie over hun evenementenbureau die 6 jaar gelden is ontstaan. Hun doel is het onderwijs te verbinden met de praktijk in de vorm van een hub-functie. Het uitgangspunt hiervoor was: waarom een project uitvoeren op papier, als je het ook in het echt kan ervaren. Projectbureau Link organiseert veel interne evenementen binnen de school zoals diplomering, open dagen, Ropparun maar daarnaast ook enkele externe evenementen.

Daarna volgde door Stichting Praktijkleren een presentatie over examineren in de beroepspraktijk: borging van proeves om daarna in groepjes de referentieopdrachten van de proeves te bespreken. Wanneer is een evenement te groot of te klein als examencontext? Hoe wordt er gezorgd voor deskundige beoordelaars? En nog meer andere vragen kwamen uitgebreid aan bod.

Presentaties om te downloaden
Heb je deze netwerkbijeenkomst gemist of was je er wel bij aanwezig en wil je de presentaties terugzien? Dat kan. Hieronder staan ze en je kunt ze downloaden.

Vragen?
Heb je een vraag, laat ons dit weten. We helpen je graag. Stuur je vraag naar Irene Weide, relatiemanager Evenementenorganisatie.

We zijn blij met de opkomst van deze bijeenkomst en bedanken ROC Midden Nederland nogmaals voor hun gastvrijheid.