Nieuwe samenwerking met Fronteer Education

‘Hoe kunnen we vernieuwend onderwijs vormgeven in de context van een steeds sneller veranderende beroepspraktijk? Hoe richt ik mijn onderwijs in en hoe kan ik komen tot een geheel nieuw concept waar studenten en bedrijfsleven optimaal tot hun recht komen?’ Veel scholen zijn op zoek naar het antwoord op deze vragen.

Fronteer Education helpt scholen om een nieuwe opleiding te ontwerpen en kijkt daarbij op een heel eigen, inspirerende manier naar onderwijsontwikkeling. De organisatie enthousiasmeert bedrijven om samen met de school vanuit de beroepspraktijk een concept uit te werken.

Tijdens een aantal brainstormsessies kom je samen tot een set stellingen die leidt tot een grofmazig onderwijsconcept. De volgende stap is het verder verfijnen van dit onderwijsconcept en het plaatsen ervan in een kwalificatiestructuur.

Stichting Praktijkleren is in dit proces de partner die in co-creatie met de school inhoud kan geven aan de benodigde content. Praktijkleren biedt modulair opgebouwd materiaal dat past bij de vraag van flexibel/hybride én duaal onderwijs. Het examenportfolio biedt de mogelijkheid tot het variëren in examenvormen, waarbij steeds wordt uitgegaan van de beroepspraktijk.

Ben je geïnteresseerd in een vrijblijvende kennismaking met Fronteer Education, neem dan contact op met james@fronteer.com of met Stichting Praktijkleren m.kanters@stichtingpraktijkleren.nl

Kijk hier voor een korte video over Fronteer Education.