Nieuws over leermiddelen

Na een welverdiende zomervakantie zijn we weer hard aan het werk! Er verschijnen op korte termijn een aantal nieuwe producten op onze website.

Engels GROP 1 oktober op de site
De voorbereidende opdrachten voor de praktijkexamens van Engels voor GROP niveau 2 en 3 zijn vanaf 1 oktober te vinden op de site van Stichting Praktijkleren onder het kopje ‘Algemeen’.
De opdrachten zijn tot stand gekomen in samenwerking met een paar enthousiaste docenten Engels van verschillende roc's. Dank voor de tijd en de energie die deze mensen erin hebben willen steken. Er zijn opdrachten ontwikkeld over de volgende onderdelen:

• Aanwijzingen geven
  • Radiocommunicatie
  • Toegangscontrole
  • Uitrusting
  • Verplaatsen
  • Wapens en munitie
  • ZHKH

We zijn enorm benieuwd naar de reacties. Gebruik hiervoor de welbekende feedbackknop.

Kahootopdrachten per 1 okotober vervangen
Het vorig schooljaar kregen we uit het land behoorlijk wat reacties dat de Kahootopdrachten niet meer toegankelijk waren voor de collega’s. We hebben vanwege bijkomende kosten besloten om geen gebruik meer te maken van KAHOOT en hebben de opdrachten vervangen voor andere leuke werkvormen.

ZHKH
De aangepaste leerlijn ZHKH-MARCH is vanaf 1 augustus op de site te vinden bij GROP 2022, MAR 2022 en bij de keuzedelen. Inhoudelijk is het nu allemaal up to date! Daarin gaan we uit van het handboek LAND-ET-02.3 Druk 2. Hebben jullie vragen of opmerkingen? Laat het vooral weten via de feedbackknop op onze website.

De volgende bronnen zijn gebruikt:

• Handboek militair, militaire basisvaardigheden, druk 2, LAND-E7T-2.3 - hoofdstuk 5. Dit hoofdstuk staat bij handboeken op de website van SPL
  • Handelingschema`s 2022 - staat bij de reader op de website van SPL
  • IK 2-22 ZHKH (TCCC-NLD) nieuwe druk 14 - staat bij de instructie kaarten op de website.
  • MARCH video's - in de videotheek op de website

Opmerkingen, vragen of suggesties over de leermiddelen? Gebruik de feedbackknop of mail naar veva-lm-feedback@stichtingpraktijkleren.nl