SPL en ESS trekken vanaf april 2021 samen op

Om de scholen op gebied van examinering zo goed mogelijk tot dienst te zijn slaan Praktijkleren en ESS de handen ineen. Praktijkleren en uitgever ESS werken allebei met Remindo als digitaal toetssysteem voor onze digitale kennisexamens.

Bij een van de eerste inventarisatie gesprekken met een aantal roc’s over de invoering van digitale (kennis)toetsen, bleek dat Praktijkleren en ESS, andere keuzes maken over de inrichting van het toetssysteem Remido. Zo waren bijvoorbeeld de rechten en invulling van de rollen ‘beheerder’ en ‘toezichthouder ’anders ingevuld. Dat is niet handig!

Daarom hebben we de koppen bij elkaar gestoken en de invulling en rechten van de verschillende rollen in Remindo nu op elkaar afgestemd, samen instructiefilms en handleidingen gemaakt en gaan we in de toekomst als mogelijk samen een online leeromgeving hosten. Een logische en efficiënte samenwerking.

Het grote voordeel: door deze samenwerking is de aanpak van de verschillende examenleveranciers exact hetzelfde en hoeven de scholen niets aan te passen om ook met andere examenproducten aan de slag te gaan. Wij zijn daarom erg blij dat met deze samenwerking: samen houden we het werken met Remindo overzichtelijk!

Vragen hierover? Neem contact met ons op