Studers stopt per direct met het uitgeven van studentenlicenties

Vandaag hebben wij vernomen dat Studers per direct stopt met de dienstverlening aan het mbo, hbo en wo. Eén van de hoofdredenen hiervoor is dat zij al geruime tijd kampen met IT-problemen en deze niet opgelost krijgen.

Studers communiceert de volgende boodschap op hun website

“Helaas is het niet meer mogelijk je boeken of digitaal materiaal te bestellen. Voor reeds geplaatste bestellingen doen we ons uiterste best deze te leveren. Als dit niet lukt, dan ontvang je automatisch je geld terug. Heb je vragen over je bestelling of wil je producten retourneren? Log dan in op je persoonlijke omgeving.”

Wie is Studers/ Van Dijk?

Studers werkt samen met mbo-instellingen, docenten en uitgevers in heel Nederland. Via Studers kopen studenten hun boeken op de boekenlijst en licenties om toegang te krijgen tot digitaal studiemateriaal.

Al jarenlang zorgen zij ervoor dat meer dan 200.000 mbo’ers hun boeken centraal kunnen bestellen, thuisbezorgd krijgen en toegang hebben tot hun digitale studiemateriaal.

Aanschaf van studentenlicenties voor toegang tot de digitale materialen van Stichting Praktijkleren (SPL), verliep tot op heden ook voor veel scholen via Studers.

Wat betekent dit?

Vanaf nu is het centraal bestellen via de school van een boekenlijst voor studenten niet meer mogelijk. Dit geldt daarmee helaas ook voor de aanschaf van een licentie voor Stichting Praktijkleren.

Studenten kunnen vanaf heden geen nieuwe licentie kopen en/of een bestaande licentie activeren.

Bestaande en geactiveerde studentenlicenties blijven wel gewoon geldig. Dat wil zeggen dat alle studenten die begin van dit schooljaar tot 14 februari 2023 een licentie hebben aangeschaft én geactiveerd, toegang blijven houden tot onze SPL-omgeving waar onze materialen staan. Gewoon zoals zij gewend zijn.

Hoe nu verder voor studenten zonder licentie?

Als studenten geen (geactiveerde) licentie hebben en wel direct toegang nodig hebben tot onze leermiddelen, dan kun je als docent contact opnemen met onze ICT-helpesk. Samen zoeken wij dan naar een passende oplossing, zodat de student alsnog snel toegang krijgt tot onze onze materialen. Bijvoorbeeld door het verstrekken van tijdelijke vouchers.

Stuur ons hiervoor een mail naar de ICT-helpdesk of bel ons op 085 07 38 400.