Vanaf juli 2023: geen papieren kennisexamens meer

We zijn de afgelopen jaren druk bezig geweest met het digitaliseren van onze kennisexamens en een deel van de vaardigheidsexamens. Dit doen we in het systeem genaamd RemindoToets en is nu eindelijk een feit. Daarom bieden wij vanaf komend schooljaar 2023 - 2024 deze examens in random varianten aan in RemindoToets. Wat betekent dit voor jou? We beantwoorden de meest gestelde vragen.

Voor welke opleidingen geldt deze overstap?
We zijn druk bezig geweest met het digitaliseren van de kennisexamens en een deel van de vaardigheidsexamens voor de volgende opleidingen:

• Ondersteunende Administratieve Beroepen
  • Marketing, communicatie en evenementen
  • Commercie
  • Juridisch Administratieve Beroepen
  • Financiële Dienstverlening
  • Financieel Administratieve Beroepen

Tot wanneer zijn de papieren examens beschikbaar?
Voor dit schooljaar zijn de papieren kennisexamens en (een deel van de) vaardigheidsexamens die in Remindo staan nog beschikbaar op de website.

Wanneer verdwijnen de examens van de website?
Deze examens verdwijnen aan het einde van dit schooljaar, op 15 juli 2023, van onze website. De bekende zip-bestanden hiervan zijn dan niet meer te downloaden.

Kan ik na 15 juli 2023 de papieren examens nog wel opvragen?
Ja, de de papieren examens zijn daarna nog wel aan te vragen bij onze helpdesk Examinering. Je kunt hen bereiken op het volgende mailadres: examinering@stichtingpraktijkleren.nl.

Worden de papieren examens nog geüpdatet?
Nee, het is niet meer mogelijk om tot juli 2023 feedback te geven op de papieren examens. Onderhoud aan de examens wordt dus niet meer doorgevoerd.

Kan ik feedback geven op de digitale kennisexamens en vaardigheidsexamens?
Ja, feedback geven op de digitale kennisexamens en vaardigheidsexamens blijft wel mogelijk, maar alleen in Remindo. Jouw feedback is waardevol en van harte welkom! Wij ontvangen hier een melding van en gaan aan de slag met jouw feedback.

Heb je nog vragen of opmerkingen?
Neem gerust contact met ons op. Stuur ons een mail op examinering@stichtingpraktijkleren.nl. Wij helpen je graag!