Wat vind jij van het uitwisselen van (externe/tweede) beoordelaars tussen roc’s?

Een aantal jaar geleden is er (ook) over gesproken: een assesorenpool. Het is toen niet van de grond gekomen (iets met een virus en andere prioriteiten) maar nu komt de vraag weer naar boven: kunnen we iets voor elkaar betekenen qua beoordelen van examenresultaten, zodat we niet alleen onze eigen studenten beoordelen? Daarom organiseren we een online sessie op vrijdag 25 november om 09.30 uur.

Waarom deze sessie?
De vraag of we iets voor elkaar kunnen betekenen qua beoordelen van examenresultaten, zodat we niet alleen onze eigen studenten beoordelen ontving ik onlangs van Zadkine. Een mooi initiatief; door elkaars examenresultaten te beoordelen voorkom je dat je alleen je eigen vlees keurt, het is ook leerzaam en draagt bij aan de gelijkwaardigheid tussen de verschillende opleidingen.

Ik faciliteer namens Stichting Praktijkleren graag een eerste online sessie, waarin we de mogelijkheden bespreken met geïnteresseerden. Vragen als volgt kunnen aan bod komen:

• Wat kun je als beoordelaar voor elkaar betekenen?
  • Meekijken op elkaars PvB plaatsen?
  • Beoordelen van examenresultaten van studenten van een collega-roc? Of iets heel anders?
  • En hoe kunnen we dit vorm geven? Oprichten assessorenpool? Of meer vrijblijvend?

Kortom: wil je samen verkennen wat de mogelijkheden zijn voor het uitwisselen van (externe/tweede) beoordelaars tussen roc’s? Sluit dan aan bij het online overleg!

Link naar de bijeenkomst
Het online overleg is op vrijdag 25 november om 09.30 uur via deze link. Klik hier om deel te nemen aan de vergadering.

Noteer deze tijd en teamslink in je agenda en dan zien we elkaar online!

Irene Weide
Relatiemanager Evenementenorganisatie