Meld je aan voor de Workshop Moduleren

Ga je snel aan de slag met het fijn ontwerp van het curriculum voor het nieuwe KD Business Services en vraag je je af op welke manier je in het programma gebruik kunt gaan maken van ons leermiddelenportfolio? Dan is deze workshop Moduleren de manier om volledig geïnformeerd te worden over de opbouw, het aanbod en de werkwijze van de diverse modules.

Op basis van de wensen en ideeën van een groot aantal scholen, zijn wij een (meer) flexibel en modulair opgebouwd leermiddelenportfolio aan het ontwikkelen voor het nieuwe kwalificatiedossier Business Services. Ons leermiddelenportfolio zal bestaan uit verschillende bouwstenen waardoor het mogelijk is om een unieke leerweg of lesprogramma samen te stellen op basis van de eigen onderwijsvisie. Het nieuwe leermiddelenportfolio sluit aan bij alle soorten onderwijsconcepten zowel bij blended, breed, gepersonaliseerd en/of hybride onderwijs.

Wanneer?

Wat kan je van de workshop verwachten?

Tijdens deze workshop staan deze onderwerpen centraal:

1. Uitleg en onderbouwing van de uitgangspunten van ons leermiddelenportfolio.
  2. Hoe zijn de beschikbare modules uit ons portfolio in te zetten bij de diverse onderwijsconcepten, zoals hybride opleiden, flexibel (gepersonaliseerd) onderwijs en breed/smal opleiden?
  3. Het inplannen van het aanbod aan modules (voorbeeld curriculum voor het eerste jaar).
  4. Ondersteuning door de docent en mogelijk door een bronnenbank (nu nog in de onderzoeksfase) bij het maken van de modules door de student.

Deze workshop duurt ongeveer 3 uur.

Bekijk het complete programma en schrijf je in voor deze fysieke workshop.