Beau van Rouwendal: CA-ICT Award winnaar 2020

Ieder jaar reiken we de CA-ICT Award uit. In 2020 konden we 10 studenten gelukkig maken met een felbegeerde award én een studiebeurs ter waarde van € 2.500 om hun talenten verder te ontwikkelen. We vertellen je meer over de winnaars en hun achtergrondverhaal. Vandaag: Beau van Rouwendal.

Ik ben al wat langer geleden begonnen met het zelfstandig maken van webapplicaties met behulp van een cursus van Udemy. Maar nadat ik mijn Mavo diploma had gehaald een jaar later wist ik het zeker. Ik wilde mij verder ontwikkelen in de ICT. Ik wil applicaties gaan programmeren! Ik heb vervolgens naar de beste school voor mij gezocht en kwam al snel uit bij het ROC van Amsterdam. Na tien weken kon ik de keuze maken om het ICT-gedeelte bij Bit-Academy te volgen. Het grote voordeel om naar de Bit-Academy en dus ook het ROC van Amsterdam te gaan is dat ik daar in mijn eigen tempo zou kunnen werken. Eenmaal op de Bit-Academy is het ook precies wat ik had verwacht. Eigenlijk nog beter zelfs!

Omdat ik al voor mijn opleiding bezig was met applicatieontwikkeling beheerste ik gelukkig de basis al. Ik kon daardoor snel door de basis modules heen en beginnen aan nieuwe interessante onderdelen. Bovendien had ik de mogelijkheid om de opleiding versneld af te ronden. Niet met klassikale lessen, maar lerend van je medestudent. En als je er met elkaar niet uitkomt is er een coach die je kan helpen. Drie dagen per week zelfstandig programmeren, en één tot twee dagen per week naar ROC van Amsterdam voor het volgen van de algemene vakken. De dagen programmeren gaan zo snel voorbij dat het helemaal niet als een klaslokaal voelt. Je hebt daar namelijk geen klaslokalen, maar gewoon fijne werkplekken. Ik volg nu mijn opleiding versneld in twee jaar. Dit is voor mij een uitkomst want hierdoor kan ik sneller door naar het HBO.

Voor mij is programmeren niet alleen mijn opleiding maar ook echt mijn hobby. Een andere hobby van mij is gamen. Ik heb een spel gevonden waarin ik helemaal los in kan gaan. Het heet FiveM, een multiplayer modificatie voor GTA-V. Je kan er je eigen servers met plugins scripts in opzetten. Dus lekker GTA-V spelen, maar dan met je eigen scripts. In de middagen en avonden zit ik vooral veel te scripten. Denk hierbij aan plugins, die je dan schrijft in LUA. Of een webpaneel die weer communiceert met de server. Zo kan ik lekker gamen en genieten van de scripts die ik zelf gemaakt heb!

Alle winnaars 2021

We hebben alle winnaars van de CA-ICT Awards van 2021 op een rij gezet.

Alle winnaars 2020

We hebben alle winnaars van de CA-ICT Awards van 2020 op een rij gezet.