Michel Disbergen: CA-ICT Award winnaar 2021

Ieder jaar reiken we de CA-ICT Award uit. In 2021 konden we 11 studenten gelukkig maken met een felbegeerde award én een studiebeurs ter waarde van € 2.500 om hun talenten verder te ontwikkelen. We vertellen je meer over de winnaars en hun achtergrondverhaal. Vandaag: Michel Disbergen.

Pas op mijn eenentwintigste, na een verkeerde keuze richting het koksvak, begon ik in de wereld van ICT. Ik heb me in de afgelopen jaren beziggehouden met het versneld behalen van Netwerkbeheer en Applicatieontwikkelaar. Na de succesvolle afronding van beide opleidingen, koos ik ervoor om verder te gaan aan het HBO om zo over een paar jaar met een mooie opleidingsbasis richting de arbeidsmarkt te gaan.

Het niveauverschil is merkbaar ten opzichte van het MBO. De belangrijkste leerervaring die ik heb opgedaan in de afgelopen periode is communicatie. Wanneer je van het MBO naar het HBO toe gaat word je geplaatst in een projectgroep. Je moet alles overleggen en als groep een gezamenlijk antwoord naar buiten toe brengen. Vooral in het begin is dit erg lastig, maar naarmate je hechter wordt met je projectgroep wordt dit ook automatisch een stuk makkelijker om te doen.

Mijn interesses liggen voornamelijk bij het ethisch hacken en zo eigenlijk ook wat er in de digitale wereld van het hacken gebeurt. Na de recente datalek van de webshop allekabels werd ik met (een redelijk geloofwaardige) persoonlijke email benaderd. Ik ben er bijna ingetrapt om belangrijke gegevens naar ze toe te sturen. Maar ik controleerde het email adres nog net op tijd, gelukkig!

Ik heb mijn oud-docenten en een aantal familie leden verteld over de CA-ICT Award. Allemaal waren ze erg enthousiast! In mijn vrije tijd ben graag ik bezig met programmeerprojecten zoals de ontwikkeling van mijn persoonlijke portfolio website. Werkgevers en stagebedrijven willen graag zien wat je te bieden hebt. Met zo’n website kun je dat volgens mij ontzettend mooi laten zien. Ik ben nu vijfentwintig jaar en woon momenteel zelfstandig in een mooi appartementje in Emmen met twee jonge kittens en een lieve vriendin. Als je denkt dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt win dan zoveel mogelijk informatie in. Nu ik terugkijk ben ik ontzettend blij dat ik de switch heb kunnen maken. Vaak zegt je hoofd dat het niet kan, maar de praktijk is het in de meeste gevallen echt anders! Voor de komende zes maanden wil ik me voornamelijk concentreren op mijn nieuwe HBO opleiding.

Alle winnaars 2021

We hebben alle winnaars van de CA-ICT Awards van 2021 op een rij gezet.

Alle winnaars 2020

We hebben alle winnaars van de CA-ICT Awards van 2020 op een rij gezet.