Certificeringen

Via het Academy Support Centre kunnen scholen hun studenten de mogelijkheid geven om het waardevolle MBO-diploma aan te vullen met erkende certificeringen.

Studenten vergroten direct hun waarde op de arbeidsmarkt door het halen van deze certificaten. In veel gevallen is er een nauw verwantschap tussen de certificeringen en de inhoud van de kwalificatiedossiers. Stichting Praktijkleren heeft in samenwerking met de partners per kwalificatiedossier een diplomavergelijking gemaakt dat een mooi overzicht geeft van deze verwantschap.

Met de partners in het Academy Support Center zijn afspraken gemaakt over de verstrekking van examenvouchers. Sommige partners bieden deze vouchers gratis aan, anderen geven kortingen.

Diplomavergelijkingen ICT

De diplomavergelijking is een overzichtelijke matrix met diplomavergelijkingen waar de onderdelen van de inhoud van het ICT-diploma worden afgezet tegen de onderdelen van de bekende ICT-certificeringen. Omdat de kwalificatiedossiers onlangs zijn geactualiseerd, heeft Stichting Praktijkleren deze vergelijkingen aangepast. Zo weet je op welke onderdelen een mbo-diploma overeenkomt met een particuliere certificeringslijn.

Heb je een vraag over certificeringen?