Stichting Praktijkleren header image

Hybride Toolbox

Praktische handvatten voor hybride leeromgevingen.

Praktische handvatten voor

hybride leeromgevingen.

Onze Toolbox

Praktijkwijzer

De Praktijkwijzer is hét hulpmiddel voor de beroepspraktijkvorming (bpv). De verschillende onderdelen kun je naar eigen inzicht inzetten. Van voorbeeld-opdrachten tot handige beoordelings- en evaluatieformulieren. Een waardevolle combinatie van binnenschoolse en buitenschoolse leermiddelen.

PenNed

Vandaag marketingmanager, morgen hoofd HRM? Handelen in een wereldwijd netwerk met 7500 bedrijven? Bankopdrachten klaarzetten of juist accorderen? Je bedrijf vertegenwoordigen op een internationale handelsbeurs? Het kan allemaal in een practice enterprise van PenNed.

Bronnenbank

Op zoek naar informatie om je werkzaamheden te verbeteren? Bijvoorbeeld op je stageplek of bij een opdracht op school of bij het voorbereiden van je les? Onze Bronnenbank is hiervoor dé centrale plek. De Bronnenbank wordt gevuld met informatie voor alle opleidingsgebieden waarvoor Stichting Praktijkleren actief is.

New Business Essentials

Samen met Fronteer Education, 4 pilot roc’s en een aantal werkgevers hebben wij een landelijk basisprogramma ontwikkeld: New Business Essentials. Dit praktische en toegankelijke programma kan door iedere roc worden ingevoerd met als doel: nieuwe inspirerende onderwijsinhoud en samenwerking met het (lokale) bedrijfsleven.

Extra tools

Naast de reeds bestaande hulpmiddelen Praktijkwijzer, PenNed en Bronnenbank willen wij de volgende onderdelen ontwikkelen en toevoegen aan de Hybride Toolbox: Best practices en Contextvrije varianten van de Beroepsmodules.

Maar voordat we hiermee aan de slag gaan willen we jouw mening horen. Wat vind jij van de onderdelen uit Hybride Toolbox? Of heb jij goede suggesties voor nieuwe tools?

Wil je meer weten?

Heb je vragen over de Hybride Toolbox of andere onderwerpen?