Stichting Praktijkleren header image

New Business Essentials

The must have voor opleiding Business Service. Lancering: september 2022.

The must have voor opleiding Business Service.

Lancering: september 2022.

New Business Essentials - we zijn van start!

Bekijk de teaser hiernaast en krijg een indruk van het programma.

Hoe ziet het programma eruit?

Het nieuwe leermiddel New Business Essentials bestaat uit zes modules. In zes maanden werkt de student aan deze modules door middel van verschillende werkvormen en opdrachten. In elke module staat één thema centraal.

De student doorloopt elke module het volgende proces:

• De student gaat aan de slag met een business case vanuit de opdrachtgever;
  • De student onderzoekt en brainstormt met medestudenten en opdrachtgever;
  • De student werkt aan leerdoelen door middel van gastcolleges en TED talks;
  • De student reflecteert op eigen vaardigheden.

De voordelen van New Business Essentials

Ontwikkeld en gericht op de beroepspraktijk

Praktische beroepspraktijk opdrachten die de studenten klaarstomen voor het 'echte' leven. Met iedere maand een actueel bedrijfsthema.

Aanvullend praktijkgericht lesprogramma

We halen het bedrijfsleven als het ware naar binnen. Studenten krijgen een introductie in de wereld van business, werk, zakelijke dienstverlening. En de tools en termen die ze nodig gaan hebben.

Inspirerend en interactief lesprogramma

Studenten leren wat er nog nodig is voor hen om te slagen in het bedrijfsleven. En krijgen een kijkje in de keuken bij werkgevers. Een goede start voor hun persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Marijke Kanters - projectleider New Business Essentials

Met het programma New Business Essentials voegen we een actueel en praktijkgericht programma toe aan het Praktijkleren aanbod. Verfrissend en vernieuwend voor de scholen én studenten. Dit doen we in echte co-creatie samen Fronteer Education, 4 roc's en het bedrijfsleven.

Het programma geeft beginnende studenten een flitsende start van hun opleiding Business Services. Ze maken verbinding met de wereld van werk en vooral ook met zichzelf (op zoek naar de echte interesse en eigen kracht). Ik ben ervan overtuigd dat we met New Business Essentials studenten nog beter voorbereiden op de beroepspraktijk. Top om samen met Fronteer, scholen én bedrijven dit project te draaien en zo waarde toe te voegen!

Fronteer Education

Fronteer Education: co-creatie en coalities voor de ontwikkeling van nieuw beroepsonderwijs.

Sinds de oprichting in 2008 hebben zij diverse eigen methodieken voor co-creatie ontwikkeld. Ze werken voor zeer gerenommeerde bedrijven, overheden, instellingen en opleidingen aan nieuwe stragieën, concepten en business.

Samen met Fronteer werken we aan een gezamenlijk basisprogramma New Business Essentials. Dit is een landelijk concept ontwikkelt met vier roc’s en een aantal aansprekende, landelijke werkgevers onder begeleiding van Fronteer en SPL.

Deze bedrijven doen mee

Heb je vragen?

Wil je meer informatie over het programma New Business Essentials?