VMBO

We bieden ook praktijkgericht lesmateriaal voor het vmbo. Ontwikkeld samen met vmbo-docenten. Een goede manier om leerlingen voor te bereiden op het mbo.

We bieden ook praktijkgericht lesmateriaal voor het vmbo.

Ontwikkeld samen met vmbo-docenten. Een goede manier

om leerlingen voor te bereiden op het mbo.

Leren door te doen

Leren door te doen! Dat is de leergedachte achter ons leermiddel AmeRijck.

In AmeRijck gaan leerlingen zelfstandig aan de slag met taken zoals de boekhouding, controleren van bestellingen, e-mails beantwoorden en telefonisch klanten te woord staan. In echte organisaties zal dit veelal niet volledig zelfstandig mogen maar als ‘werknemer’ van AmeRijck wel. Ze blunderen, vallen en staan weer op.

Zo oefenen ze allerlei vaardigheden op een realistische manier, onthouden ze de stof beter en krijgen ze een duidelijker beeld van het beroep waarvoor ze worden opgeleid. Leren door te doen dus. Ongeveer duizend docenten en leerlingen vmbo Economie & Ondernemen uit het hele land gebruiken inmiddels AmeRijck en reageren enthousiast!

Voordelen van AmeRijck

We hebben de belangrijkste voordelen om aan de slag te gaan met AmeRijck voor je op een rij gezet.

• AmeRijck is volledig ingericht op leren door te doen.
  • AmeRijck kan zelfstandig worden ingezet óf gecombineerd worden met de eigen lesmethode.
  • AmeRijck is digitaal en tijd- en plaatsonafhankelijk in te zetten.
  • AmeRijck biedt leerlingen een grote variatie praktijkopdrachten die binnen en buiten de school moeten worden uitgevoerd.
  • AmeRijck bereidt jouw leerlingen (beter) voor op het mbo.
  • AmeRijck is volledig dekkend voor E&O vanaf 1 september 2019.

Gratis uitproberen

Wil je zelf ervaren hoe AmeRijck eruitziet en werkt? Dat kan met ons gratis proefaccount.

Met een proefaccount zit je nergens aanvast. Je hoeft niets op te zeggen, dat regelen wij voor je.

Geïnteresseerd? Stuur dan een e-mail naar vmbo@stichtingpraktijkleren.nl en vraag om een AmeRijck proefaccount.

Licenties aanvragen?

Wil je voor schooljaar 2021 - 2023 de licenties voor AmeRijck aanvragen?

Voor zowel nieuwe scholen als voor scholen die al klant zijn maar met een groep nieuwe leerlingen starten: vul het digitale aanmeldformulier 2021-2023 in.

Ervaringen met AmeRijck

Docenten:

"Mijn leerlingen werken sinds september 2018 met veel plezier met AmeRijck en ik houd beduidend meer tijd over voor de begeleiding!"

"Het programma ziet er goed uit en alles is makkelijk te vinden. Heb zin om hier mee aan de slag te gaan."

Leerlingen:

"Ik onthoud de theorie nu veel beter, omdat ik er in AmeRijck mee geoefend heb."

"Ik heb het gevoel dat ik voor een echt bedrijf werk, zo echt ziet AmeRijck eruit!"

Meer informatie over AmeRijck?

Om je te ondersteunen bij het werken met AmeRijck, organiseren wij diverse trainingen. Maak kennis met het materiaal, ga aan de slag met ’n paar typerende opdrachten en ontvang tips over hoe je AmeRijck optimaal kunt inzetten, zowel zelfstandig als naast andere leermiddelen.

Voor informatie kun je mailen naar trainingen@stichtingpraktijkleren.nl.