Wat is AmeRijck?

AmeRijck is een digitale praktijksimulatie en bestaat uit een grote variatie aan opdrachten. Leerlingen loggen in en gaan als medewerker van Vakantiepark AmeRijck aan de slag.

AmeRijck bestaat uit vier modulen en een complete set aan gevarieerde praktijkopdrachten. De leerlingen maken de opdrachten niet alleen zittend achter hun laptop of pc, maar voor sommige moeten ze ook naar ‘buiten’. De opdrachten zijn volledig dekkend voor Economie & Ondernemen voor basis- en kaderberoepsgerichte leerweg. Daarnaast zijn ze ook te gebruiken als keuzevakken bij de andere profielen.

AmeRijck is geschikt voor vmbo Economie & Ondernemen bovenbouw, voor de leerlingen van kader, basis en gemengde leerweg. Het is gebaseerd op de meest recente syllabus Economie & Ondernemen en wordt regelmatig geactualiseerd.

Hoe zet je AmeRijck in?

Je kunt AmeRijck als geheel inzetten. De opdrachten en modules in AmeRijck zijn volledig dekkend zoals beschreven in de meest recente syllabus Economie & Ondernemen.

Maar je kunt er ook voor kiezen om een selectie van de opdrachten uit AmeRijck te gebruiken als aanvulling op methodes die je zelf gebruikt.

Ook hebben we binnen AmeRijck een kennismakingsmodule die aan het eind van het tweede leerjaar ingezet kan worden, bij Praktische Profieloriëntatie (PPO).

Gratis uitproberen

Wil je zelf ervaren hoe AmeRijck eruitziet en werkt? Dat kan met ons gratis proefaccount. Met een proefaccount zit je nergens aanvast. Je hoeft niks op te zeggen, dat regelen wij voor je.

Geïnteresseerd? Stuur een e-mail naar vmbo@stichtingpraktijkleren.nl en vraag om een AmeRijck proefaccount.

AmerRijck aanschaffen voor het schooljaar 2022-2024?
Voor zowel nieuwe scholen als voor scholen die al klant zijn, maar met een nieuwe groep leerlingen starten: vul het digitale aanmeldformulier 2022-2024 in.

Nieuw in AmeRijck

• De opdrachtenbank AmeRijck heeft een nieuw uiterlijk en is daarmee nog gebruiksvriendelijker. Nieuw in het bovenste menu is de pagina Mijn AmeRijck. Hier ziet de leerling de voortgang van het werk. Ook ziet de leerling of je een arrangement of toets hebt ingepland.
  • Met de nieuwe zoekbalk vind je opdrachten over een bepaald onderwerp of kun je direct naar een opdracht gaan. Verder kun je uit alle opdrachten in AmeRijck een arrangement of toets samenstellen die ingepland kan worden voor een groep of een individuele leerling. Bekijk video of stappenplan en ga aan de slag.

Hulp nodig?

Om je te ondersteunen bij het werken met AmeRijck, organiseren wij diverse trainingen. Maak kennis met het materiaal, ga aan de slag met ’n paar typerende opdrachten en ontvang tips over hoe je AmeRijck optimaal kunt inzetten, zowel zelfstandig als naast andere leermiddelen.

Voor informatie over trainingen kun je mailen naar trainingen@stichtingpraktijkleren.nl.

Maak kennis met AmeRijck

Bekijk onze prijslijst

Heb je een vraag over AmeRijck of wil je direct starten?