Stichting Praktijkleren header image

ICT is overal om ons heen

ICT speelt een grote rol binnen alle werkvelden en bedrijfssectoren en in het dagelijks leven van mensen.

ICT speelt een grote rol binnen alle werkvelden en

bedrijfssectoren en in het dagelijks leven van mensen.

Onze uitstroomprofielen

Medewerker ICT support

De Medewerker ICT support weet hoe devices aangesloten moeten worden en kan de werking ervan testen. Hij/zij zorgt dat alles goed werkt en dat de gebruikers worden ondersteund vanuit de servicedesk. Hij/zij zorgt ervoor dat de gebruikers tevreden zijn met de gekozen oplossingen en communiceert hierover. Ook maakt hij/zij mobiele apparaten gebruiksklaar.

Software developer

De Software developer ontwerpt en ontwikkelt computerprogramma’s. Denk bijvoorbeeld aan app’s, games en websites. Hij/zij kan goed doorvragen wat de klant (eigenlijk) nodig heeft. Daarnaast kan de Software developer scripts schrijven en programmeren in verschillende programmeertalen. De Software developer werkt in een team met andere ontwikkelaars en collega’s.

Allround medewerker IT systems and devices

De Allround medewerker IT systems and devices installeert en configureert hardware en mobiele apparaten en legt netwerken aan. Hij/zij doet dit voor verschillende bedrijven, al dan niet in de ICT en zorgt ervoor dat de IT infrastructuur en de mobiele apparaten goed werken. Technische kennis en een servicegerichte instelling staan in deze opleiding centraal.

Expert IT systems and devices

De Expert IT systems and devices is binnen het bedrijf dé contactpersoon op ICT-gebied. De expert helpt gebruikers om mobiele apparaten te installeren en te gebruiken, lost storingen op en beheert de infrastructuur en allerlei programma’s. Ook houdt hij/zij zich bezig met het beveiligen van informatiesystemen en voert gesprekken met opdrachtgevers over mogelijke wensen.

Academy Support Centre

Via het Academy Support Centre kunnen scholen hun studenten de mogelijkheid geven om het waardevolle mbo-diploma aan te vullen met erkende certificeringen.

Op deze manier brengen wij docenten in contact met aanbieders van relevante en actuele ICT-trainingen zodat studenten kunnen worden opgeleid met de juiste certificeringen voor de beroepspraktijk. We zetten ons in voor uitbreiding van het ICT-opleidingsaanbod en het verzorgen van docententrainingen in ons Instructor Training Centre.

Daarnaast streven we naar het bevorderen van de samenwerking tussen de verschillende (markt)partijen.

Curriculumspel

Ondersteun je docententeam bij het (her)ontwerp van een curriculum met het curriculumspel. Via het spel maak je samen onderbouwde keuzes in jullie ontwerp. Het spel is bedoeld om met elkaar in gesprek te gaan, uit te wisselen en beslissingen te nemen waarmee je tot een grof en/ of fijn ontwerp voor je opleiding komt.

Op de agenda

Wij houden regelmatig bijeenkomsten, zowel fysiek als online. Vaak is dit ook een mooie gelegenheid om met collega-docenten te sparren.

Daarnaast geven we (product)trainingen en masterclasses. Onze trainingen zijn erop gericht om ervoor te zorgen dat jullie docenten goed voorbereid zijn op de inhoud van onze leermiddelen en examens. Zodat jij het ultieme resultaat behaalt uit onze leerproducten en examens. Onze masterclasses zijn veel meer gericht op actuele beroepskennis: de actualiteit binnen de school halen. Deze worden verzorgd door een expert uit het vakgebied.

Neem snel een kijkje in ons actuele aanbod. Dit aanbod wordt regelmatig aangevuld. Zien we jou ook?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en onze ontwikkelingen op het gebied van leermiddelen, examens en ons trainingsaanbod?

Schrijf je dan in voor onze ICT-nieuwsbrief. Deze verschijnt minimaal één keer per twee maanden.

Wil je meer weten?

Wil je meer weten over de leermiddelen en examens van ICT?