Onze organisatie

De stichting is statutair gevestigd in Amersfoort. De stichting kent een Raad van Toezicht die belast is met de Governance en een directeur-bestuurder. In de Raad van Toezicht, die bestaat uit 5 leden, is het scholenveld vertegenwoordigd middels 2 leden.

In de Raad van Toezicht zitten:

De heer A. (André) Regtop, voorzitter
De heer F. (Farid) Bouchtaoui, penningmeester
Mevrouw J.S.C. (Johanneke) Bos
De heer H.C.P. (Barry) Lommen
De heer A.C. (Bart) Wendrich

De heer Michel Wouters is benoemd tot directeur-bestuurder.

De Raad van Toezicht wordt secretarieel ondersteund door mevrouw Roelienke Buikema die tevens optreedt als directiesecretaresse voor de directeur-bestuurder.

Het managementteam bestaat uit twee managers. Mevrouw Leontine Derks en de heer Hugo Hoogenboom. Zij sturen de marktgroepen en stafdiensten aan. Zij worden aangestuurd door de directeur-bestuurder en rapporteren aan de diverse stakeholders waaronder de Deelnemersraad.

Onze medewerkers
Bij Stichting Praktijkleren werken ruim 115 collega’s elke dag vol passie aan ons gezamenlijke doel: kwalitatief hoogstaand en betaalbaar beroepsonderwijs creëren en behouden.

Een groot deel van onze collega’s zijn docenten van de roc’s. Zij worden op jaarbasis bij ons gedetacheerd. Zo zorgen we samen met de scholen voor actuele exameninstrumenten en leermiddelen die echt aansluiten op de praktijk en de behoeften van docenten en studenten.

Elk opleidingsgebied heeft zijn eigen aandacht van een afdeling.

Wil je meer weten over onze organisatie?