09.10.2017

Het RAGE-project, waarbij ook Stichting Praktijkleren nauw is betrokken, is genomineerd voor de shortlist van de European Innovation Radar prize. Wilt u ons steunen? Breng dan vandaag nog uw stem uit via Stem op RAGE. U kunt stemmen tot uiterlijk 15 oktober.

Over RAGE
Binnen onderwijs en training wordt hoe langer hoe meer gebruik gemaakt van educatieve games. Ze vormen een belangrijk onderdeel bij het aanleren van beroepsvaardigheden. Binnen het internationale Europese project RAGE (Realising an Applied Gaming Ecosystem) worden daarom nieuwe technologieën ontwikkeld die het maken van educatieve games vereenvoudigen en effectiviteit verhogen. De EU heeft Nederland een voortrekkersrol op dit gebied toebedeeld.

Game-ontwikkelaars kunnen inmiddels gebruik maken van meer dan 30 componenten om snel en efficiënt goede games voor onderwijs en training te ontwikkelen. Ze zijn beschikbaar op de RAGE projectsite en er zijn er meer in de maak.

Het RAGE Research and Innovationteam, geleid door de Open Universiteit, combineert de ervaring van 19 partners uit 10 verschillende landen, zoals game studio’s, universiteiten en organisaties. Vanuit Nederland zijn behalve de Open Universiteit, ook Stichting Praktijkleren en de Universiteit Utrecht betrokken.

Meer informatie over RAGE vindt u via de site van de Open Uiversiteit: RAGE.