15.11.2016

Stichting Praktijkleren wil de aansluiting van vmbo naar mbo helpen verbeteren. Daarom is dit schooljaar een nieuw ontwikkelteam geformeerd, bestaande uit vmbo-docenten en ontwikkelaars van Stichting Praktijkleren. Dit team houdt zich bezig met het maken van praktijkgericht lesmateriaal voor de profielmodules Administratief, Secretarieel en Logistiek binnen het domein Economie en Ondernemen. Deze opdrachten zijn ook te gebruiken in keuzevakken bij andere profielen. De opdrachten vormen een aanvulling op het school-eigen materiaal.
Vmbo-leerlingen leren hierdoor al werken met de methodieken van Praktijkleren, waardoor ze in het mbo beter beslagen ten ijs komen.
Op 7 december nodigen we vmbo-docenten uit voor een bijeenkomst waar we laten zien wat we hebben gemaakt, en de verdere plannen bespreken. Een uitnodiging voor deze bijeenkomst voor vmbo-docenten volgt. In maart/april volgend jaar moeten er dan opdrachten liggen die getest kunnen worden in de nieuwe omgeving AmeRijck.