07.02.2017

Voor alle vmbo-docenten die al hebben aangegeven dat ze graag willen komen, én voor alle docenten die dat nog niet hebben gedaan: u kunt zich nu definitief inschrijven voor onze Vmbo-docentenmiddag Praktijkgerichte leermiddelen voor het vmbo die we op 15 maart in Amersfoort organiseren. Dat gaat eenvoudig via deze Aanmeldlink. U kunt daar ook het programma bekijken. Wilt u een voorproefje van het vmbo-materiaal dat we aan het ontwikkelen zijn? Bekijk dan onze Teaser vmbo.

Voor wie is deze middag bedoeld?
Vmbo-docenten Economie en ondernemen
Vmbo-docenten Dienstverlening en producten

Wat gaan we doen?

We onthalen u allereerst op een lunch, waarbij u collega’s uit het hele land én de medewerkers van Praktijkleren ontmoet. Daarna maakt u kennis en gaat u zelf actief aan de slag met het lesmateriaal dat we samen met vmbo-docenten hebben ontwikkeld voor de profielmodulen Administratie, Logistiek en Secretarieel. Geen theoretische methodes, maar materiaal waarbij leerlingen leren door te doen. Nb: de opdrachten kunnen ook in de gelijknamige keuzevakken worden ingezet binnen de sector Dienstverlening en producten, en vormen zo een mooie voorbereiding op de economische opleidingen in het mbo. Last but not least: tijdens iedere workshopronde wordt ook de workshop De leercoach, een rol van betekenis gegeven, waarin Ariena Verbaan van CPS ingaat op de veranderende rol van de docent.

Belangrijk: neem uw laptop mee. Die heeft u nodig wanneer u tijdens de workshops met het materiaal aan de slag gaat.

Waar en wanneer?
CPS Onderwijs en advies, Plotterweg 30, 3821 BB Amersfoort
Inschrijven is mogelijk tot en met 8 maart. Mocht deze dag eerder al vol zitten, dan plaatsen we u op een wachtlijst en krijgt u van ons bericht wanneer er een plaats vrijkomt.

Meer informatie/contact
vmbo@stichtingpraktijkleren.nl