28.01.2019

Sinds september 2018 faciliteert PenNed van Stichting Praktijkleren scholen bij het opzetten van practice enterprises (pe's of virtuele bedrijven). Inmiddels zijn er 19 van deze pe's actief en starten er in februari nog eens 12. Docenten/bedrijfsleiders van pe's die al 'n paar maanden draaien, geven aan dat werken in een pe studenten veel oplevert. Een sterk punt vinden ze dat in een pe diverse lesonderwerpen worden geïntegreerd. Ook 'n pluspunt is dat studenten daadwerkelijk moeten samenwerken en communiceren, met elkaar én met klanten en leveranciers uit het internationale netwerk. De pe geeft studenten de unieke mogelijkheid om te experimenteren, te blunderen en weer te corrigeren. Dat zijn de voordelen van écht werken in een virtuele organisatie.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden en de werking van een pe? Zelf 'n pe opzetten in uw organisatie? Of heeft uw school al besloten om binnenkort met een pe te starten? Wij organiseren graag een informatiebijeenkomst, bij u op school of bij ons in Amersfoort, indien mogelijk met een excursie naar een pe in vol bedrijf. Laat het ons weten; mail PenNed. Bij voldoende aanmeldingen plannen we een datum. Tijdens de informatiebijeenkomst hoort u wat een pe voor uw opleiding(en) kan betekenen, wat er nodig is om te kunnen starten en wat de succesfactoren van een pe zijn.