06.11.2017

Belcentrum is een inmiddels veelgebruikt leermiddel waarbij (oud)docenten, studenten helpen om hun zakelijke telefonische communicatie te verbeteren. Wij zoeken dringend nieuwe mensen voor het vrijwilligersteam dat hierbij een onmisbare rol speelt.

Lijkt het u interessant om mbo-studenten te helpen oefenen met zakelijke communicatie? Bent u communicatief vaardig en kunt u omgaan met een pc/laptop? Vindt u het leuk om twee keer per jaar andere oud-docenten te ontmoeten tijdens een inspirerend uitstapje dat speciaal voor de vrijwilligers van Belcentrum wordt georganiseerd? Of kent u iemand die geïnteresseerd zou kunnen zijn? Neem dan vrijblijvend contact op met Frits Schrijvers, belcentrum@stichtingpraktijkleren.nl of bel: 06 51 98 34 76.

Hoe werkt Belcentrum?
Belcentrum bestaat uit een telefoon gelinkt aan een pc. De docent van een roc geeft namen van studenten en tijdstippen voor een belsessie door aan de coördinator van Belcentrum. Deze coördinator plant de sessies met de vrijwilligers in. De student belt/wordt gebeld op het afgesproken tijdstip en doorverbonden naar een van de vrijwilligers van het Belcentrum. Deze vrijwilliger staat de student gedurende 15 minuten te woord, bijvoorbeeld in de rol van klant, of debiteur. De coördinator volgt het proces en grijpt in als er iets misgaat. Een half uur na de gesprekken krijgt de docent een e-mail met professionele feedback. De student kan om een mail met bevestiging van gemaakte afspraken worden gevraagd. De docent ontvangt ook deze bevestigingsmail.

Interview Frits Schrijvers
Klik op de link voor het interview over Belcentrum.