Organisatie Stichting Praktijkleren

Stichting Praktijkleren is van, voor en door de scholen. Alle roc’s (43) zijn met een of meer opleidingen aangesloten bij Praktijkleren.

Bestuur
Het bestuur van de stichting bestaat afdelingsdirecteuren van roc’s en een voorzitter van het College van Bestuur van een roc. Adviseurs van de MBO Raad nemen deel aan vergaderingen van het bestuur. De stichting is statutair gevestigd in Woerden. Het bestuurssecretariaat wordt uitgevoerd door een medewerker van de MBO Raad.

Namen Bestuur.

Management
Stichting Praktijkleren wordt geleid door een directeur die aan het bestuur rapporteert en dus ook aan de Deelnemersraad. De directeur wordt bijgestaan door vier managers (Innovatie, Producten & Diensten, Commercie en ICT). Samen vormen zij het managementteam van de stichting.

Namen en e-mailadressen Management.

Instellingsvertegenwoordigers
Alle roc’s laten zich vertegenwoordigen door een instellingsvertegenwoordiger. Deze instellingsvertegenwoordigers hebben gezamenlijk zitting in de Deelnemersraad van Praktijkleren. Het bestuur nodigt de deelnemers minimaal twee keer per jaar uit voor een vergadering. De deelnemers vertegenwoordigen ook hun roc in de Algemene Ledenvergadering van de bedrijfstakgroepen ZDV en CI&ICT van de MBO Raad.

Naam en e-mailadres van uw instellingsvertegenwoordiger vindt u als u bent ingelogd met uw Stichting Praktijkleren-account.

Medewerkers
Bij bedrijfsorganisatie Stichting Praktijkleren zijn zo’n 115 medewerkers actief. Ongeveer 65 constructeurs en ontwikkelaars (docenten van deelnemende roc’s) zorgen gezamenlijk voor nieuwe exameninstrumenten- en leermiddelen onder aansturing van opleidingscoördinatoren. Opleidingscoördinatoren zijn deskundig binnen een opleidingsgebied en hebben vooral een inhoudelijke inbreng. Zij bemoeien zich met exameninstrumenten én leermiddelen. De opleidingscoördinatoren zijn verantwoordelijk voor de afstemming van de productvraag van roc’s met Stichting Praktijkleren. Zij fungeren als intermediair tussen de stichting en de deelnemende roc’s en participeren in onderwijsclusters van de MBO Raad.

Namen en e-mailadressen Medewerkers.