Stichting Praktijkleren header image

Foeke-jan, welke module heb je gebruikt en bij wie heb je dit ingezet?

Ik heb gebruik gemaakt van New Business Essentials.
Dit is ingezet bij twintig tweedejaars Marketing & Communicatie studenten. Hierbij zijn ze 5 weken lang 2x2 uur per week bezig geweest met de opdracht "Dreamteam".
In dit geval was dat een stage-event bedenken voor Deloitte.

Hoe heb je het werken met NBE ervaren?

Ik kijk erg positief terug op het werken met New Business Essentials. Het scheelt me namelijk erg veel voorbereidingswerk dat ik nu niet hoef te doen. Alle video's, opdrachten etc. staan namelijk al klaar en erg professioneel gemaakt. De presentator was een beetje kinderachtig voor de 18+ mbo4 studenten, maar voor eerstejaars is het prima. Ook is de rol van coach een leuke verandering in plaats van altijd klassikaal lesgeven. Verder ontbrak alleen het kader van het evenementenplan een beetje en was de structuur in de opbouw niet altijd even duidelijk. Hier kon ik zelf verder prima bijsturen.

Wat waren de reacties van studenten?

De studenten vonden het leuk om te doen en hebben het positief ervaren. Het is ook een opdracht waar ze zich in kunnen verplaatsen en dat dicht bij ze staat. Stage lopen moeten ze zelf ook en dan is het natuurlijk ontzettend tof als je dan een leuk evenement hiervoor kan bedenken in een leeromgeving.

Hoe gaat het lesprogramma er in de toekomst uitzien na deze ervaring met NBE?

Ik vind het fijn dat ik niks zelf hoefde te ontwikkelen en vind het een top product! Dit soort lesmateriaal heeft voor mij echt een meerwaarde en daarom ben ik ook van plan om volgend jaar meer van New Business Essentials in te gaan zetten.

Ook iets delen? Wij horen het graag!

Niemand wil het wiel opnieuw uitvinden. Laten we elkaar tijd besparen. Vertel je verhaal en inspireer tientallen docenten door heel Nederland!