Een update vanuit Aletta Buiskool - kernontwikkelaar VeVa

Zo nog net voor het eind van dit schooljaar, geeft Aletta Buiskool, kernontwikkelaar VeVa nog een update over de laatste ontwikkelingen op gebied van leermiddelen. Zie hieronder de beknopte update over de volgende leermiddelen: nautisch Engels, de aangepaste leerlijn ZHKH (MARCH protocol) en BGO. Een nieuwe vorm van onderwijs waarbij wij jouw hulp nodig hebben!

> Nautisch Engels MAR

De lessen voor nautisch Engels zijn klaar. Elke les bestaat uit een aantal opdrachten. Deze worden gevolgd door een lijst met woorden die in die les aan de orde zijn gekomen. De volgende onderwerpen komen aan bod.

1. Bezoekers aanspreken

2. Af- en ontmeren

3. VHF-communicatie

4. 24-uurs kloksysteem

5. Marifonie

6. Soorten schepen en meldingen

7. Communicatie havenkantoor

8. Rangen

9. Toegang en veiligheid

De lessenserie eindigt met een proeftoets. We zijn uiteraard heel benieuwd naar jouw feedback. Laat je het ons weten? Je vindt de lessen onder de tegel Engels op de site van MAR.

> ZHKH (MARCH protocol)

Momenteel worden de laatste puntjes op de i gezet bij onze vernieuwde leerlijn ZHKH. Deze vernieuwde leerlijn, met daarin het MARCH-protocol, verschijnt voor het nieuwe schooljaar op de website.

> BGO; een nieuwe vorm van onderwijs

Onze snel veranderende maatschappij vraagt van ons onderwijs flexibiliteit, creativiteit en een duidelijke visie. Het leren van onze studenten staat hierbij centraal. Samen met de VeVa-opleidingen kijken we naar de toekomst en participeren we in diverse overleggen waaronder het overleg over beroepsgericht opleiden (BGO). De volgende definitie hebben we met de hele werkgroep geformuleerd:

‘Het opleiden van individuen ter voorbereiding op hun functie-uitoefening, waarbij de taken van een individu centraal staan en de daardoor benodigde competenties (kennis, vaardigheden en houdingsaspecten) integraal met elkaar worden aangeleerd en beoefend in een omgeving die zo realistisch mogelijk is.’

Een nieuwe vorm van onderwijs heeft gevolgen voor de manier waarop wij op dit moment het onderwijs aanbieden. Volgend jaar maken wij een goed begin door de interactieve modules digitaal aan te bieden. Inhoudelijk zal er niet heel veel veranderen, maar de manier waarop wel, namelijk interactief en modulair.

Ook deelnemen?

Ben je geïnteresseerd? Kun je goed schrijven en wil je graag meewerken aan nog beter onderwijs voor onze VeVa-studenten? Neem dan hier contact met ons op