Update leermiddelen Niveau 2

De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt en zijn er veel nieuwe opdrachten ontwikkeld. Voor nu ligt de focus vooral op opdrachten waarbij onze studenten achter de computer vandaan komen. Ook zijn er veel klassikale opdrachten omdat afwisseling van lessen en werkvormen belangrijk is.

Hieronder vind je per leermiddel een korte update:

Helpende Zorg en Welzijn
Er zijn nieuwe opdrachten ontwikkeld voor het kwalificatiedossier Helpende Zorg en Welzijn. Op dit moment worden de arrangementen helemaal compleet gemaakt. Per werkproces komt er een arrangement met een workshop, individuele opdrachten, opdrachten die in de praktijk uitgevoerd kunnen worden en een toets. Klik hier (achter de inlog) om naar de arrangementen te gaan.

Retailmedewerker
Ook hier wordt gewerkt aan opdrachten voor het kwalificatiedossier Retailmedewerker. De opdrachten zijn gerangschikt naar werkproces. Vrijwel alle opdrachten zijn los uitvoerbaar, en kunnen daarmee aangepast worden aan de behoefte van docent en (individule) leerlijn van de student. Klik hier om naar de arrangementen te gaan.

Assistant Business Service (profiel 1)
Naast de andere profielen uit het kwalificatiedossier Business Services zijn we dit schooljaar ook gestart met het ontwikkelen van opdrachten voor Assistant Business Services, profiel 1. Ook hier komt er per werkproces een arrangement. Ben je met Sportschool Leef je uit bezig? Als de studenten snel door deze stof heen gaan, kun je voor het werkproces P1-K1-W1 Facilitaire werkzaamheden al een kijkje nemen in het arrangement voor dit werkproces. Om direct naar het arrangement te gaan, klik hier (achter de inlog).

Taakmodules
Op dit moment wordt er nog een laatste taakmodule voor Assistant Business Services geschreven, namelijk Incidenten. Onderaan deze pagina vindt u de zes modules voor de werkprocessen Facilitaire werkzaamheden en Logistieke werkzaamheden. Dit zijn allemaal individuele opdrachten.

Simulaties
Wist je dat je de simulatie Sportschool Leef je uit ook kunt gebruiken voor het KD Assistant Business Services? Deze simulatie is afgelopen maanden aangevuld met extra opdrachten die ook in het examen voorkomen (basisdeel en profiel).

Heb je vragen en/of opmerkingen? Of andere feedback? Schroom niet om dat aan ons door te geven. In onze leermiddelen zit daarvoor een feedbackknop. Want alleen met behulp van jullie feedback kunnen wij goede nieuwe leermiddelen ontwikkelen en bestaande leermiddelen verbeteren.