Examens Basisdeel met én zonder Exact Online beschikbaar

Stichting Praktijkleren heeft samen met vertegenwoordigers van 10 verschillende roc's de mogelijkheden voor het examineren van werkproces 3 - Gegevens Verwerken onder de loep genomen.

Bij deze evaluatie kwam naar voren dat verschillende scholen de wens hadden om werkproces 3 te examineren met behulp van opdrachten met Exact Online of met Excel. Om aan deze diverse behoeften tegemoet te komen, hebben we besloten beide opties aan te bieden.

Het Examenproject voor het nieuwe KD Business Services bevat geheel nieuwe opdrachten. De keuze tussen Exact Online en Excel is aan de scholen. We zijn van plan deze examens te evalueren zodra scholen ervaring hebben opgedaan met het afnemen ervan.

Exact Online, een tool die veel wordt gebruikt in het bedrijfsleven, biedt een realistische manier van werken waarin diverse gegevens worden verwerkt. We hebben ervoor gezorgd dat zowel het onderwijsmateriaal als het Examenproject deze tool integreert. Daarom adviseren wij om waar mogelijk de variant met Exact Online te gebruiken.

De Examenmatrijs is ongewijzigd. Er is voor opdracht drie wel een apart beoordelingsformulier voor de opdrachten met of zonder Exact Online.

De Examenfunctionaris kan beoordelaars toegang geven tot het examen. Kijk hier voor het examen: Examenprojecten: Stichting Praktijkleren