Bouwsteen 4 Online les

Synchroon lesgeven
Het volledige ontwerp (bouwsteen 1) en de voorafgaande activiteiten (bouwstenen 2 en 3) vormen de basis voor de vorm en inhoud van uw online les. Online lesgeven is synchroon lesgeven; studenten en docent zijn gelijktijdig aanwezig. 
Het plan dat u gemaakt heeft in het ontwerp en de uitkomsten van de voorgaande leeractiviteiten vormen de input voor de specifieke invulling van de online les. 

Online lessen zijn geschikt voor (korte) instructie/uitleg, interactiemomenten, bespreken van gemaakte opdrachten/ervaringen, uitwisseling en afstemming.
De online lessen moeten niet te lang duren. Ga uit van maximaal 30 minuten.

Doel

  • Contact maken met de studenten
  • Terugkijken naar de voorgaande leeractiviteiten (videoinstructie, voorkennis activeren)
  • Het verhelderen van de leerstof en de leeractiviteiten
  • Betrokkenheid creëren
  • Afspraken maken

Voorbereiding

  • U weet hoe de techniek werkt.
  • U weet welke planning nodig is.
  • U weet hoe u contact maakt en interactie creëert.
  • U weet hoe u de zelfstandige leeractiviteiten toelicht.
  • U weet welke methoden en/of materialen de studenten gaan gebruiken.